Montage van elektrische apparaten

Hallo, ik ben op zoek naar een snellere oplossing om een elektrische kast te bouwen (schneider type prisma 33m) waarin ik verschillende apparaten moet plaatsen.

Ik heb verschillende subassemblages samengesteld, elk met de juiste apparatuur.

Aan de andere kant vindt mijn management mijn eindmontagetijd te lang.

Zou iemand een voorbeeld hebben van de tijd die voor dit geval is doorgebracht.

Dank u allen

td_hq_h1_n7_indice_a.jpg

En jij bijvoorbeeld 

Hoe lang ben je bezig

voor uw eindassemblage zodra al uw subassemblages zijn gemaakt

En hoe ga je te werk

Aantal beperkingen en soorten beperkingen

enz....

Ik heb 3 beperkingen per set, 2 gezicht/gezicht en 1 cirkelvormig, anders heb ik ongeveer 15 uur  besteed

Hallo

Je moet configuraties maken als je systemen hebt die vaak op elkaar lijken.

Tel je in je 15 uur ook je expertise mee?

Want als alle elementen zijn gemaakt, kunt u ze definiëren als een "slimme component", zodra u een component van dit type invoegt, zal SW op zoek gaan naar de juiste beperkingen, een grote tijdsbesparing!

Hallo

15 H Ik denk dat het het hele project is (het zoeken naar componenten  op het web, het assembleren van elk onderdeel,  het maken van subassemblages enz. (zonder methodologie zal het dat voor elk project zijn).

Om de tijd te verkorten, moeten de componenten worden voorbereid.

Op het eerste gezicht zijn dit modellen die onder TracePart zijn gedownload (dus zonder geschiedenis) die gemakkelijker te bereiden zijn.

Bespaar tijd bij het positioneren, het startpunt, de oriëntatie van componenten, zodat ze voorgeoriënteerd in de assemblage aankomen en met zo min mogelijk beperkingen op hun plaats worden gezet

Elk "elektrisch" onderdeel van dezelfde categorie moet op dezelfde manier op dezelfde referenties worden georiënteerd.

Op de schermafbeelding worden bijvoorbeeld al deze componenten van hetzelfde type opgeslagen (gezicht naar boven op dezelfde originele vlakken die overeenkomen met het vooraanzicht van de kast en georiënteerd in de verticale montagepositie)

De oorsprong (x = 0 y = 0 z = 0) op het punt aangeduid met 1. Punt  2 wordt gebruikt om het volgende onderdeel te positioneren.

Met deze methode is het voldoende om op de rail de punten te hebben die de eerste component(en) implanteren, dus een enkele punt/punt coïncidentiebeperking is voldoende om de componenten naast elkaar te implanteren.

Dezelfde aanpak wordt de rails op de kast genoemd, enz.

1 like

U moet ook de kopieertool gebruiken en misbruiken met de beperkingen:

We plaatsen de eerste, en om de volgende te plaatsen, is de tijd slechts een paar seconden!

Ik praat erover in mijn beginnershandleiding voor SolidWorks:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/astuces-debutants-solidworks-1

1 like

Dank u allen voor uw snelle antwoorden

Ja, 3 uur is met de download en samenstelling van elke subset

Ja, identieke sets zijn in feite configuraties

Aan de andere kant kende ik de steekmontagemethode niet, ik ga er op in

Bedankt

Hallo

Heb je ooit elektrische werkzaamheden van SolidWorks gezien?

Ik heb het niet over het maken van elektrische schema's en zo, maar in deze tool gebruiken we de positionering van de apparaten dankzijreferentiebeperkingen.

Met andere woorden, op de rails zijn er twee referentievlakken en op de componenten dezelfde twee (dezelfde naam bedoel ik) zodat de componenten dan automatisch op de rail terechtkomen.

Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=vJ-dNmqwkJc vanaf 1 min 10!

@+

2 likes

Hallo

Ik werk voor DriveWorks, een Engels bedrijf met als kernactiviteit ontwerpautomatisering met SolidWorks en uw situatie is een perfecte casestudy.

We hebben een reeks producten die aan uw behoeften voldoen:

DriveWorks Xpress is gratis en al beschikbaar in uw versie van SolidWorks.

DriveWorks Solo en DriveWorks Pro bieden u veel extra functies.

Ik stuur je een video (heel beknopt opgezet) die je een snelle demonstratie laat zien van een DriveWorks Xpress-project om automatisch alleen het plaatwerkgedeelte van je elektrische kast te ontwerpen.

Het enige wat u hoeft te doen is op de volgende link te klikken: (sharefile is ons systeem voor bestandsoverdracht)

https://driveworks.sharefile.com/d-sd9fdc64d16440f3b

U kunt dit project downloaden op de volgende pagina:

http://www.driveworks.co.uk/products/driveworksxpress/sample-projects/

Ik zal u zeer binnenkort een meer geavanceerde demo sturen met behulp van DriveWorks Pro en die de volledige automatisering (keuze van componenten en positionering) van uw kast mogelijk maakt.

Als u meer informatie wilt, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen via thomasguillard@driveworks.nl.

Ik zou je ook aanraden om contact op te nemen met je SolidWorks reseller en hen te vragen een demo te regelen om je de mogelijkheden van DriveWorks te laten zien.

Oprecht

Thomas

1 like