Ik heb een assemblage met verschillende configuraties, wanneer ik een nieuw onderdeel toevoeg door er de 3 noodzakelijke beperkingen op te leggen.
Wanneer ik de configuratie wijzig, worden de beperkingen van dit laatste onderdeel verwijderd.
Dus ik ben gedwongen om naar de 3 beperkingen te gaan, met de rechtermuisknop op de muis te klikken, "de functie configureren" te openen, de pagina "configuraties wijzigen" wordt geopend; En daar zie ik al mijn configuraties en ik deselecteer het verwijdervak een voor een.
Het is erg lang QD, we hebben 50 configuraties te doen.
Is er geen makkelijkere manier?
- of in de systeemopties die het mogelijk zouden maken dat elke componenttoevoeging dezelfde beperkingen zou hebben?
Persoonlijk weet ik niet of daar een otpion voor gepland staat, in afwachting van de andere antwoorden.
Maak eerst alle configuraties aan.
U kunt dan al uw beperkingen samen selecteren (markeer ze in blauw door ze te selecteren met links+ctrl) en vervolgens met de rechtermuisknop /"functie configureren" klikken.
Je hebt dus een tabel die opent met al je configuraties en beperkingen.
Dan is er een heel eenvoudige en veel snellere manier om ze één voor één af te vinken:
U vinkt een vakje aan, klikt er met de rechtermuisknop op/kopieert, vervolgens selecteert u al uw cellen zoals in Excel door met de linkermuisknop te klikken en te slepen naar het vakje dat u wilt aanvinken (zie bijlage).
De vierkanten worden zwart. U klikt met de rechtermuisknop op een niet-aangevinkte doos en "plakt" en alle geselecteerde vakjes worden aangevinkt.
Het is op het niveau van de configuratie-eigenschappen dat het op het spel staat: er is een pad dat de configuratie van functies en componenten beheert. In dit vak kiezen we of de nieuwe functies/componenten actief worden of worden verwijderd (onafhankelijk van functies en componenten). Standaard zijn het actieve componenten en verwijderde functies.
Het probleem is dat je geen configuratiegroep kunt selecteren om een massawijziging door te voeren (voor zover ik weet tot SW2015).
Je moet er dus over nadenken bij het maken van de configuratie (in de hoop er niet naar terug te hoeven gaan).
Bij het maken van uw configuratie ziet u het onderstaande tabblad, vink gewoon de optie aan in het rood of niet, afhankelijk van de interesse van elke persoon.
Als de configuratie bestaat, klikt u met de rechtermuisknop op de configuratie (in configuratiebeheer) en maakt u een eigenschap en wijzigt u deze optie.