Mengen - Aanvraag tot registratie zonder de assemblage te hebben gewijzigd

Hallo

Op sommige assemblages vraagt Solidworks me voortdurend om een plaat te maken (sterretje naast de naam).

Als ik een opname maak, verdwijnt de ster. Maar als ik onmiddellijk daarna, zonder enige manipulatie te hebben uitgevoerd, een "herlaadbeurt" op de assemblage lanceer.
De ster verschijnt weer en vertelt me dat de assemblage is gewijzigd sinds de laatste lading.

Het komt erop neer dat deze assemblages worden gebruikt door onze werkplaats op eDrawing. En eDrawing geeft een bericht weer waarin staat dat "het weergegeven bestand verouderd is. Het moet worden herbouwd in SOLIWORKS."

Ik dook in externe referenties. De optie in de instellingen "Vraag niet om documenten op te slaan waarnaar wordt verwezen als alleen-lezen) is aangevinkt. Maar er werd niets gedaan.
Ook vreemd, dat het me alleen vraagt om de assemblage te registreren, geen enkel onderdeel dat erin wordt gebruikt vereist registratie (zie screenshot).

Heb je enig idee wat de oorzaak van het probleem is?

Bedankt voor je feedback

capture.jpg

Hallo

Dit gebeurt vaak wanneer onderdelen die via vergelijkingen of schetsen aan de assemblage zijn gekoppeld, worden overgedragen naar andere onderdelen. Heb je zulke dingen in de montage?

1 like

We vermijden het gebruik van het ontwerp in de assemblage of de koppelingen tussen onderdelen.
Na het controleren van deze assemblage heb ik geen externe referentie (kleine ->).
Ik heb vergelijkingen, maar alleen in een kamer zelf, geen verwijzing naar andere kamers.

Is er een tool om de koppelingen/verwijzingen tussen delen te bekijken?
Net als CATIA  met desktop.

Of dit zijn de vergelijkingen of er zijn onderdelen of asm met configuraties.
Het is voldoende dat het onderdeel/asm is opgeslagen in een andere configuratie dan die welke in uw asm wordt gebruikt, om het opnieuw te berekenen en daarom als gewijzigd te beschouwen en daarom een back-up te vereisen (hetzelfde geldt voor de vergelijking).

Tenzij je EPDM hebt, is er niets om de links tussen bestanden te visualiseren (leuke macro om te doen maar hallo verwerkingstijd).