Ik pijnig mijn hersens om een assemblage te maken van 2 tandwielen met 11 tanden met een steek van 12,7 mm (reductieverhouding = 1 ) met verschillende bijzonderheden (ook nee, ik kan het gemakkelijk! lol!)
Eigenaardigheden:
1- een van de 2 tandwielen (A genaamd) zit vast (hij draait niet, het is de ketting die er planetair omheen beweegt!);
2- het tweede rondsel (genaamd B) is dubbel mobiel : het rondsel draait om zijn as (klassiek) geplaatst op de steun C en zijn as beschrijft een planetaire cirkelvormige verplaatsing zoals de maan rond de aarde!
Zie het Word-bestand met een diagram en de verwachte werking!
Ik heb ze allemaal geprobeerd en niets werkt! Ik heb de indruk dat de SolidWorks-functie niet voorziet in het repareren van een van de 2 tandwielen. Dit mechanisme werkt in het echte leven omdat ik een montage heb gedaan met een monteur en het werkt zoals in mijn verwachte operatie, maar ik zou het graag willen hebben om een RDM-studie aan de onderdelen te doen!!
stomme vraag, maar ik zal hem toch stellen Wat is het nut van het A-rondsel dat wordt gefixeerd? Als het om zijn as zou kunnen draaien, zou het verwachte resultaat dan niet hetzelfde zijn? De ketting blijft echter altijd op hetzelfde deel van het tandwiel zitten....
Het doel van de vaste versnelling is om de oriëntatie van het tweede rondsel ten opzichte van het machineframe in positie te kunnen regelen!! Als je mijn diagram voor je hebt, wanneer de steun C die in de as van het vaste tandwiel A draait, 1 graad met de klok mee draait zodat er aan het einde van deze roterende steun is het tweede tandwiel, dankzij de ketting, 1 graad tegen de klok in wordt 'vastgehouden'. Dus, bijvoorbeeld, voor een robot, is het vaste tandwiel de oriëntatie van de schouder, de roterende steun C is de arm en het roterende rondsel B is de elleboog die de oriëntatie van de onderarm zal geven!! Het belang is om een besturingsmotor in de as van de schouder te hebben (zo klein!) die de arm, de onderarm en de 2 gesynchroniseerd bestuurt!!
Voor Ahmed
Ik begrijp je antwoord niet echt, maar voor mij waren er veel stressfouten en een of twee keer crashte SolidWorks !! Maar momenteel heb ik de interface in het Engels en heb ik moeite met de subtiliteiten van het Engels en de complexe en nieuwe functies van SolidWorks! Hoe zet ik de interface in het Frans zonder Solid opnieuw te installeren?
Ik heb een klassieke functietest gedaan van de Solid-functies: vaste steun en 2 roterende rondsels! Ik realiseer me alles zonder enig probleem!!
Maar zoals ik hierboven voor Hubert heb uitgelegd , wil ik een ongebruikelijke montage maken, maar dat werkt echt om een materiaalweerstandsstudie te doen om elk onderdeel de juiste maat te geven! Daar is SolidWorks voor!!
Bij het tweede bericht is de reductieverhouding voor mij essentieel op 1 om geen arm vooruit of vertraagd in fase te hebben in vergelijking met de tweede!
Kun je me helpen om deze atypische en zeker mogelijke montage te maken, maar met subtiliteiten die ik niet ken???
Ik wil me niet mengen in het gesprek, maar om RDM-studies te doen is dat allemaal niet nodig, aangezien de simulatie in statische elektriciteit zal worden gedaan.
En bovendien moet je weten wat je wilt doen (het kanaal heeft geen interesse).
Ok voor het systeem, ik begrijp wat je wilt doen Controleer voor SW in het Engels of "menu's in het Engels gebruiken" niet is aangevinkt in de systeemvoorkeuren van SW
Als dit niet het geval is, wordt SW standaard geïnstalleerd in de taal die is ingesteld in de regionale opties van Windows. Dus als uw opties zijn ingesteld in de VS in Windows (maar met een FR-toetsenbord), zal uw SolidWorks in de VS zijn. een+ Fijne Feestdagen