In een naamgeving alleen voor onderdelen zou ik graag zien dat de assemblage is en niet de onderdelen waaruit het bestaat. Ik weet dat ik naar de componenteigenschappen moet gaan en de vakjes moet aanvinken in het vakje ' assemblage als onderdeel opslaan'. Behalve dat ik iets moet vergeten, want het werkt niet
Ik weet dat dit onderwerp al is behandeld, maar ik kan het bericht niet meer vinden Als iemand de link naast het antwoord kan plaatsen, alvast bedankt
Misschien zeg ik iets doms, want ik weet niet precies waarom je het " Onderdeel alleen "-type BOM moet gebruiken, maar ik laat je weten hoe je het voor BOMs doet:
Ik gebruik altijd de " Only First level ", dit stelt me zoals de naam al doet vermoeden in staat om ALTIJD het eerste niveau te tonen, nooit de onderdelen waaruit de assemblage bestaat, en dan te bepalen wat ik wel of niet wil behouden.
Als ik een assembly heb die ik wil uitsplitsen (alleen de onderdelen laten zien die erin zitten), gebeurt dat in 3D (ook al kun je het ook direct op de materiaallijst zelf doen, maar meestal doe ik zoveel mogelijk dingen in 3D zodat mijn tekeningen en stukstukken bijna vanaf het begin af zijn):
In de configuratie(s) van je assembly kun je met de rechtermuisknop op > eigenschap van de configuratie klikken.
Je kunt dus toegang krijgen tot het display van je component in de stuklijst. In het geval van een standaardnomenclatuur " Alleen op het eerste niveau" (in gewone taal):
Toon = Alleen topniveau component tonen
Verbergen = Toon de component in de stuklijst of de onderdelen waaruit deze bestaat niet
Promoten = Alleen de componenten van de assemblage tonen zonder het eerste niveau te tonen.
Je kunt deze functie ook direct op de BOM openen door de linkerkant van de BOM uit te breiden en met de rechtermuisknop op het rij-icoon van je component te klikken> " Componentopties..." »
Hallo RodyVH Bedankt voor je feedback, maar het voldoet niet aan mijn behoeften.
Het feit dat ik een onderdelenlijst heb, stelt me alleen in staat om de lijst te hebben om onze ERP in te vullen en de onderdelen aan te geven die besteld moeten worden. We bestellen vooraf gemonteerde onderdelensets. Voor aankopen is het een bestelregel (een onderdeelnummer). behalve dat het in 3D een assemblage van onderdelen is. Ik zou graag willen zien dat het aantal van deze vergadering wordt genummerd. (te zien in het bericht dat ik niet meer kan vinden)
Ja; Solidworks 2020 staat dit toe (deze optie dateert uit 2014...):
Let op: om toegang te krijgen tot de mogelijkheid om subassemblies te groeperen, klik je op de Nomenclatuur en vervolgens op het kleine pijltje dat naar rechts wijst aan de linkerrand van de tabel.