Zware assemblage

Hallo allemaal.

Ik werk aan een pontonproject.
De vlotter is een samenstelling van plastic busjes die worden bedekt met hout van het terras.
SolidWorks 2021 weigert een assemblage in een assemblage op te nemen.
Dus, na opname in . SLDASM neem ik op in SLDPRT om mijn blends voort te zetten.

Ondanks 64 giga geheugen op een Intel 7, loopt hij flink achter bij het opslaan en openen.

Hoe kan dit vloeibaarder worden gemaakt?
Is er een manier om gladdere deelverzamelingen te maken?

Ik voeg een foto bij.

Dank jullie wel allemaal en een fijn weekend.

Hallo,

Hoeveel videogeheugen?

1 like

Hallo;
Er is geen reden voor Solidworks om te weigeren een assembly in een andere assembly te redden:
Bestand => Maak een assembly aan vanuit de assembly.
Een foutmelding gekregen?

Hoe wordt de " float" gemaakt? Lineaire herhalingen?

Als het uiterlijk van de vlotter niet zo belangrijk is, verlaag ik het detailniveau van de fles en neem ik het op in Parasolid (een enkelvolume-body) voordat ik het in een assembly herhaal om de vlotter te maken.

1 like

Het gebruik van de blokkingsbalk, in de kamer die de canister vertegenwoordigt, kan ook veel helpen (vooral als het lineaire herhaling is zoals @Maclane zegt).
Als het veel herhaling is, kan een configuratie met alle containers en een vereenvoudigde (zonder herhaling) ook genoeg zijn voor het onderzoek.

2 likes

Het zwaarste deel van een assemblage, of erger nog, een MEP, zoals @Le_Bidule zegt, is vaak het grafische deel.
Als de gamer grafische kaart niet per se geschikt is, is het geen wonder dat hij hapert.
Nog meer als deze grafische kaart te recent is voor jouw versie van SW en daarom niet herkend wordt op de officiële SW-kaart.
En het is helemaal geen wonder dat het vertraagt.

1 like