"Gewijzigde" assemblage vanaf het moment dat u opent

Hallo

Ik werk momenteel aan een assembly en zodra ik hem open, staat er een sterretje achter de naam, alsof hij wordt gewijzigd.

Ik heb alle componenten gerepareerd en alle beperkingen en de massasensor verwijderd, maar niets helpt.

Heb je een idee om mijn probleem op te lossen, ook al is het niet zo invaliderend? (Ik ben op Solidworks 2012)

Bedankt.

Hallo

Waarschijnlijk bestanden die bij het openen opnieuw zijn opgebouwd (bestandsconfiguraties, bestanden gebouwd in het kader van assembly...)

Ik denk ook aan iets dat opnieuw wordt opgebouwd.

Doe Complete Rebuild (Ctrl Q) en vervolgens Opslaan om te zien of er bij het heropenen nog steeds Asterix is

1 like

Hallo

Om dat te voorkomen , laat ik de blokkeerbalk zakken. Het voorkomt reconstructie. Je moet naar tool==>option==>general gaan en de blokkeerbalk activeren. Het is een geel/oranje balk die bovenaan de creatieboom staat, je hoeft alleen maar naar de laatste functie te gaan in alle kamers van de ASM en vooral in degene waar er gedeelde en maakfuncties zijn in de ASM

2 likes

@ ac cobra 427: Deze functie, tenzij ik me vergis, bestaat niet op SW2012.

Het is een nieuwe functie voor 2014 als ik het me goed herinner.

Het is beschikbaar sinds 2012

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/r_Freeze_Bar_Shortcut_Menu.htm

1 like

Bedankt ac cobra 427, je oplossing zou moeten werken denk ik, maar aangezien ik werk met onderdelen die niet van mij zijn, raak ik ze liever niet aan, en ik zal assemblages blijven hebben die ik altijd opnieuw moet opnemen.

In feite wijzig je de onderdelen op geen enkele manier. U blokkeert gewoon de reconstructie, na het laten zakken van de blokkeerbalk kunt u deze op elk moment omhoog brengen om het onderdeel aan te passen

1 like

Als u uw vergaderingen opnieuw registreert, wijzigt u uw naam of maakt u een extensie van de genoemde naam

Geen probleem, zet ook de blokkeerbalk aan het einde van de creatieboom 

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/barre-de-blocage-sous-solidworks

U bespaart tijd bij het openen van het bestand, omdat het niet alles opent ;-)

het sterretje dat ik denk dat het is + een verwijzing naar (die ik niet intern naar het logboek weet)

dat is het SW-logboek dat beheert

@+

1 like