Hoofdassemblage die vaak uit menu's verdwijnt

Hallo

Ik werk aan een bepaalde assemblage en deze verdwijnt vaak uit mijn Solidworks-menu's.
Laat het me uitleggen: ik bewerk mijn onderdelen nooit rechtstreeks in mijn assemblage, ik open ze ernaast om eraan te werken. Hierdoor schakel ik heel vaak over van mijn hoofdassemblage naar mijn subassemblages en onderdelen. Mijn basisassemblage is het bestand waar ik het vaakst naar overschakel en het verdwijnt uit mijn Solidworks-menu. In eerste instantie verdwijnt het uit mijn basismenubalk (zie screenshot). Om te voorkomen dat ik Solidworks sluit-heropen, schakel ik met Ctrl+Shift om de bug te "ontwijken". maar na een tijdje verdwijnt het ook uit het kleine venster dat opent met Ctrl+Shift... De enige manier voor mij om het te vinden, is door al mijn open onderdelen en subassemblages te sluiten. Het is alsof hij zich achter alle ramen "verstopt" heeft...
Is iemand dit probleem ooit tegengekomen? Is er een manier om dit probleem te omzeilen of op te lossen? (macro die me direct terug zou brengen naar het beoogde bestand, bijvoorbeeld).

Bedankt

Cdt

Joss

De bijgevoegde schermafbeelding toont mijn onderdeelbestand dat open is terwijl er mijn assemblage is, wat ook zo is, maar het verdwijnt heel vaak uit deze menubalk.

asmprinpdisp.png
1 like
En verdwijnt het ook uit het venstermenu in solide werken? Het ziet eruit als een insect!
1 like

Als je Ctrl+Tab gebruikt, zie je het ook niet? ( Super handig deze snelkoppeling )

2 likes

De thumbnail die onderaan verdwijnt heb ik ook regelmatig. Als er meerdere bestanden open zijn in SW, worden er maar een paar weergegeven.

Voor de CTRL+Tab (en niet CTRL+Shift, of je hebt een andere snelkoppeling), heb ik deze bug nooit opgemerkt, alle bestanden verschijnen in het venster wanneer ik de CTRL ingedrukt houd. Wanneer dit gebeurt, ziet u dan het gewenste bestand in het vervolgkeuzemenu Venster/Einde?

2 likes

De geneugten van SW 2014

om gehoord te worden op andere sites of forums naar de keuzes van de gevoeligheden van elk van hen

SW 2014 is de slechtste van allemaal

http://forum.solidagora.com/topic2013-40.html

@+..............................

2 likes

Ik gebruik nooit de thumbnails onderaan, maar altijd de Ctrl+Tab (en eventueel het Window menu)

Een korte vensterbank leidt van het ene raam naar het andere

Door lang te drukken, worden de miniaturen van geopende bestanden weergegeven.

@gt22, voor de goede orde, ik zit op SW13 en ik heb geen toegang tot mijn hoofdmontage door de miniaturen!

1 like

Sorry, ja, inderdaad, ik ben een beetje moe, het is Ctrl+Tab...

Nee, na een tijdje werk verdwijnt mijn hoofdassemblage ook uit de miniaturen met Ctrl+Tab... Als het alleen op de miniaturen aan de onderkant was, zou het me niet storen, maar als het verdwijnt uit de miniaturen die verschijnen met de snelkoppeling, stoort het me veel meer:(

Er is geen macro waar je een bestand kunt targeten en er elke keer bij toeval op terug kunt komen??

@Joss

En verschijnt uw assemblage op deze momenten in het menu "Venster" van de werkbalk?

1 like

Zijn de stuurprogramma's van uw grafische kaart up-to-date?

http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

3 likes

@Benoit, ik geef toe dat ik op dat moment niet heb gekeken of mijn montage in het venstermenu verscheen, ik moet zeggen dat ik daar nooit heen ga, ik zal de volgende keer kijken.

@flegendre, ja, mijn chauffeurs zijn up-to-date

Als u nog steeds hetzelfde apparaat gebruikt, kunt u ook de sneltoets "R" gebruiken die een venster opent met uw recente documenten. Van daaruit kunt u bepaalde elementen vastpinnen die altijd weergegeven blijven. Het kan in uw geval interessant zijn om uw hoofdassemblage vast te pinnen.

Misschien helpt het je om deze bug te omzeilen!

5 likes

Heel goed antwoord Benoit.LF, heel erg bedankt, ik had er helemaal niet over nagedacht;)