Solidworks assemblage met menu met configureerbare of controleerbare opties?

HALLO, IK ZOU GRAAG WILLEN WETEN OF HET MOGELIJK IS OM IN SOLIDWORKS EEN MENU TE MAKEN WAAR JE BIJVOORBEELD OPTIES KUNT AANVINKEN, DIE ERVOOR ZORGEN DAT COMPONENTEN VERSCHIJNEN. EEN BEETJE ZOALS OP DE FOTO.

IN FEITE DENK IK DAT HET NIET BESTAAT, HET ENIGE WAT IK ZIE IS OM CONFIGURATIES OF AFGELEIDE CONFIGURATIES TE MAKEN, MAAR HET IS DE INGENIEUR MET WIE IK WERK DIE HET LEVEN EEN BEETJE WIL VEREENVOUDIGEN EN ZELF EEN AANGEPASTE ASSEMBLAGE WIL MAKEN (DIE IK WAARSCHIJNLIJK VAN TEVOREN ZOU HEBBEN GECONFIGUREERD).

IK WILDE ZIEN OF ER EEN MOGELIJKE OPTIE WAS DIE IK NIET ZOU HEBBEN OVERWOGEN EN DIE ZOU KUNNEN LIJKEN OP WAT HIJ WIL. 

HIJ WIL GRAAG MEERDERE OPTIES KIEZEN

VOORBEELD: CONFIGURATIE 1 MET 1-5-9-10 OPTIES INGESCHAKELD

EN SNEL KON HIJ CONFIGURATIE 1 WIJZIGEN EN PROBEREN MET DE OPTIES 2-4-9-10 INGESCHAKELD.

EN KIES VERVOLGENS CONFIGURATIE 3 MET OPTIES 1-5-9-10 INGESCHAKELD 

ENZ. JE BEGRIJPT WAARSCHIJNLIJK WEL WAT IK BEDOEL

MAAR IS HET MOGELIJK?

BEDANKT!

cocher-pour-desactiver-les-menu-pour-les-roles-specifiques.jpg

Hallo

Als het zoiets is, spelen met de kolom "Zichtbaar" dan moet je een beetje !! programmeren

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @danylessard86

Erg onaangenaam om je tekst te lezen

Schrijven in hoofdletters op de site definieert een leeftijd, een zeer sterk gesproken woord 

dus niet geweldig voor de persoon die het onderwerp gaat lezen

Voor uw probleem bied ik u een walkthrough aan

Je moet een montage onder ogen zien met alle onderdelen

Ik wens dat ze allemaal dezelfde rommel hebben

en onderdrukken of verbergen

Onderdelen die nutteloos zijn via uw opties

en opslaan als een afgeleide of indexassemblage

@+ ;-)

6 likes

Om @GT22 compleet te maken, zou ik ook mappen maken om de opties te sorteren om gemakkelijker je weg te vinden!

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo, u kunt aangepaste eigenschappen gebruiken. Kijk naar deze tutorial, het is hetzelfde principe met een ASM.

http://www.lynkoa.com/contenu/pi%C3%A8ce-param%C3%A9trable-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-0

Hallo

En zoiets als Pilot Assembly als je de MyCad-suite hebt?

Ik ken deze tool niet goed, maar ik denk dat het je kan helpen.

Anders is er ook het feit dat de ASM wordt uitgevoerd met een "externe (gekoppelde) Excel",

dus vóór de opening van de ASM hoef je alleen maar je keuzes te maken in de Excel en vervolgens de 3D te openen.

Hallo

En zoiets als Pilot Assembly als je de MyCad-suite hebt?

Ik ken deze tool niet goed, maar ik denk dat het je kan helpen.