Hallo allemaal,
Ik werk aan " grote " assemblages en subassemblages (tot 3000 onderdelen) met elektrische routing en buizen.
Tussen de R&D-fase, prototypes en productie zijn er nu 5 " versies " van de machine in 3D.
Om van de ene versie naar de andere over te schakelen, gebruikten we een " enregister under " van de hoofdassemblage, en van elke subassemblage die evolueerde.
Tot dusverre goed...
Het probleem is dat sommige componenten (voornamelijk routing) verwijzingen behouden met elementen die niet meer actueel zijn, de assemblages onnodig overbelasten en de take-away-composities onoverzichtelijk maken.
Bijvoorbeeld in het voorbeeld van de bijgevoegde afbeelding (referentieanalyse in Solidworks Explorer):
Boom van de machine :
Hoofdassemblage (A00227_V04)
-> Fluïdische zone uitgerust A00227_V04
-> RI-ondersteuning uitgerust A00227_V04
De geanalyseerde assemblage is de met RI-ondersteuning uitgeruste V04
Twee routeringscomponenten : E10591-CP21 harnas en TU17 buis
- Harnas E10591-CP21 :
-> het verwijst naar een " RI ondersteuning uitgeruste V02 " assemblage, dus een oude verouderde versie op de V04-machine waar we vandaag aan werken, en die niet de versie is waarin dit harnas voor het eerst werd ontworpen.
-> het verwijst naar een " Fluidic Zone uitgerust A00227_V03" assemblage, dus een oude verouderde versie op de V04-machine waar we vandaag aan werken.
-> verwijst het naar de hoofdassemblage " A00227_V04", dus... de complete machine!
- TU17 buis:
-> het verwijst naar een " Fluidic Zone uitgerust A00227_V03" assemblage, dus een oude verouderde versie op de V04-machine waar we vandaag aan werken.
-> verwijst het naar de hoofdassemblage " A00227_V04", dus... de complete machine!
-> hij verwijst... naar zichzelf (verwijzing in de context)
Aan het eind, als ik een take-away samenstelling maak van dit kleine deelstuk, neem ik een groot stuk van de machine mee!
Dus een aantal vragen :
- Waarom deze relaties die blijven bestaan als er nieuwe versies zijn ?
- Is het mogelijk om deze nutteloze relaties ( naar de oude versies, want er bestaan recentere) te "zuiveren "), of op zijn minst om ze bij te werken ?
question_01.jpg