Hallo allemaal;
Ik heb een probleem met Assembly Design (CATIA V5)
Na het opslaan en sluiten van de software, vind ik een foutmelding (bij het opnieuw openen) die me vertelt dat Assembly Design niet kan vinden
onderdelen (die normaal gesproken op de computer staan in de vorm van CAT PART). Bovendien wordt de status van beperkingen gewijzigd in Wachten op update. Zodra ik de update doe, verdwijnen ze, dus veranderen ze van positie.
Ik zou u willen vragen:
1/ Denkt u dat de oorzaak van het probleem ligt in de wijziging (zonder er aandacht aan te besteden) van het toegangskanaal tot de kamers?
2/ Kunt u mij adviseren hoe ik dit probleem kan vermijden en oplossen (voor het huidige geval)?
Raadpleeg het bijgevoegde bestand om een beter idee te krijgen.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet
Manel
fichiers_catia.jpg
Hallo
1: ja, het kan een lead zijn, maar ik heb de indruk dat je het bestand hebt hernoemd. CATPart
In afbeelding 7 en 6 heb je een "kiezel" bestand. CATPart" In afbeelding 4 zoekt CATIA naar het bestand "subset pebble attachment num 1.CATPart" (was het hetzelfde bestand?).
Het hernoemen van bestanden zou idealiter moeten worden gedaan vanuit CATIA (niet op Windows) met alle use cases (ASS) open in sessie, op deze manier onderhoudt CATIA de koppelingen.
2: zodra 1 correct is gedaan, gebruiken we de "Recording Manager"
Het is degene die ons vertelt wat er wordt gewijzigd, en dan is het aan ons om de te valideren back-upactie(s) te beheren.
Idealiter zou u de naam van de bestanden niet moeten wijzigen en moeten werken met alle bestanden die in dezelfde map zijn opgeslagen (we weten allemaal dat maar weinig projecten zich hiervoor lenen).
2 likes
"Kiezel. CATPart en "1.CATPart Num Roller Attachment Subset" zijn twee verschillende bestanden.
Wat ik heb gedaan, is dat ik de bestanden rechtstreeks vanuit de positioneringsmap heb hernoemd (door simpelweg op hernoemen te klikken).
Op basis van uw uitleg begreep ik dat dit de oorsprong van het probleem is en dat ik het bestand absoluut moet hernoemen van Eigenschappen in Catia (oorsprongsbestand).
Dank u voor uw hulp.
Vriendelijke groeten
Manel
Ja, hernoemen op Windows moet worden vermeden.
Dixit: Op basis van je uitleg begreep ik dat dit de oorzaak van het probleem is en dat ik het bestand absoluut moet hernoemen van Eigenschappen in Catia (origineel bestand).
Alleen wanneer het bestand is aangemaakt, is de eigenschap "Reference" hetzelfde als de bestandsnaam. Vervolgens wordt bij registratie onder (nieuwe naam) de gelijkwaardigheid niet gehandhaafd (indien gewenst dient dit met de hand te gebeuren).
Dit is precies de meest voorkomende fout die wordt gemaakt bij het hernoemen op Windows. De bestandskopie die wordt hernoemd (het maken van een variant bijvoorbeeld) als u dit nieuwe bestand in dezelfde assembly wilt invoegen , houdt CATIA niet van "Waarschuwingsbericht", want zelfs als de bestandsnaam anders is, is de "Eigenschappen" "Referentie" van het bestand hetzelfde, deze eigenschap kan alleen worden gewijzigd vanuit CATIA.
1 like