Toegewezen aan een berekende massa

Hallo

met SW2013 moet ik aan een onderdeel zijn massa toekennen die een functie is van zijn lengte.

Probleem: als ik in het massa-eigenschappenpaneel ="masse_calculee" in het vak invoer, is dat prima, SW is het er niet mee eens.

Weet iemand hoe het moet?

Hallo

De eenvoudigste manier is om een familie van onderdelen te maken (zelfs met een enkele configuratie, dus slechts één regel erin):

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Creating_a_Design_Table.htm

Door vervolgens de artikelfamilie in Excel te bewerken, kunt u uw vergelijking maken zoals u dat wilt.

Ik geloof dat het niet mogelijk is om in de toegekende eigenschappen de vergelijkingen te gebruiken.

Ik begrijp het niet echt, de massa wordt opnieuw berekend op basis van de afmetingen en dikte van het onderdeel. Dus als je de afmetingen verandert, verandert de massa ook...   ($PRPVIEW:"massa")

1 like

Ik denk dat als het een toegewezen massa is, het de lineariteit misschien niet respecteert: bijvoorbeeld een rail met lagers om de X cm.

Het is waar dat u de dichtheid van uw materiaal kunt berekenen:

Door de verhouding tussen volume en gewicht van het kortste en langste stuk te berekenen kun je een gemiddelde dichtheid hebben, die waarschijnlijk nooit heel fout zal zijn (dus ook nooit heel nauwkeurig!).

Het doel was inderdaad om de stap van het berekenen van de gemiddelde "dichtheid" te vermijden, aangezien de lineaire massawaarde mij door de fabrikant wordt gegeven.

Ik laat het wat langer open, soms...

Vrijwel eens met AC COBRA 427

Er is een permanente link tussen materiaal, volume, dichtheid en de grootte van uw kamer!

Ontwerpsoftware berekent dit op basis van deze parameters en het materiaal dat u hebt gedefinieerd.

Cedric.

PL heeft het probleem goed begrepen.

Een klassieker is de staaf van een cilinder waarvan de massa door de fabrikant wordt opgegeven in de vorm ax+b, waarbij x de slag is, b a vast en een coef.
We kunnen de dichtheid vinden, maar aangezien de fabrikant een formule geeft, kunnen we net zo goed een risico op fouten vermijden.

1 like

Hoi, dus wat past niet bij je in mijn voorstel om de onderdelenfamilies te gebruiken?

Het is heel eenvoudig te maken en u beheert uw vergelijking op één plek voor al uw configuraties.

Eigenlijk niets, het is alleen dat we in de studiefase soms gedwongen zijn om verschillende waarden te testen en configuraties te maken alleen daarvoor, het mist flexibiliteit.

1 like