Ik begrijp het niet echt, de massa wordt opnieuw berekend op basis van de afmetingen en dikte van het onderdeel. Dus als je de afmetingen verandert, verandert de massa ook... ($PRPVIEW:"massa")
Ik denk dat als het een toegewezen massa is, het de lineariteit misschien niet respecteert: bijvoorbeeld een rail met lagers om de X cm.
Het is waar dat u de dichtheid van uw materiaal kunt berekenen:
Door de verhouding tussen volume en gewicht van het kortste en langste stuk te berekenen kun je een gemiddelde dichtheid hebben, die waarschijnlijk nooit heel fout zal zijn (dus ook nooit heel nauwkeurig!).
Het doel was inderdaad om de stap van het berekenen van de gemiddelde "dichtheid" te vermijden, aangezien de lineaire massawaarde mij door de fabrikant wordt gegeven.
Een klassieker is de staaf van een cilinder waarvan de massa door de fabrikant wordt opgegeven in de vorm ax+b, waarbij x de slag is, b a vast en een coef. We kunnen de dichtheid vinden, maar aangezien de fabrikant een formule geeft, kunnen we net zo goed een risico op fouten vermijden.
Eigenlijk niets, het is alleen dat we in de studiefase soms gedwongen zijn om verschillende waarden te testen en configuraties te maken alleen daarvoor, het mist flexibiliteit.