Als het doel niet is om het gat van een punt te maken dat altijd in de schets aanwezig is, is dit bij mijn weten niet mogelijk, we kunnen de lijnen omzetten in constructielijnen, maar we zullen de punten in een gatfunctie moeten verwijderen zodat ze niet worden opgenomen.
Edit: Ik ging ervan uit dat de piercing assistent werd gebruikt.
Er is een punt dat niet erg duidelijk is in wat je uitlegt, maar zeker duidelijk voor jou.
U wilt het 3e punt in de schets deselecteren zonder het te verwijderen... En dus verwijder je de functie om het opnieuw uit te voeren met slechts 2 punten. Concluderend, het is alsof je het 3e punt verwijdert, nietwaar?
Normaal gesproken open je gewoon de functie in positie, selecteer je het punt dat je wilt verwijderen en klik je er met de rechtermuisknop op en gewoon verwijderen/verwijderen en je piercing wordt gedeselecteerd.
Als je een schets met drie punten hebt gemaakt voordat je de boorfunctie uitvoert, krijg je de schets van de functie die wordt beperkt door de eerste schets.
In tegenstelling tot de uitvinder, die 2 soorten punten hanteert voor de analoge functie, creëert het bij SW een schetsentiteit van het type punt als je een schetsentiteit van het type punt plaatst, een gat op dat punt.
Als je de positie van het punt wilt behouden, zie ik geen andere oplossing dan een constructiegeometrie te maken (op basis van lijnen, bogen en cirkels).