Tip voor het insluiten van een afbeelding in een deelbestand dat nog moet worden geconverteerd van bestand naar uitwisselingsformaat?

Hallo

Ik heb een probleem dat mij vandaag wordt gevraagd: we zouden graag een afbeelding in een deelbestand willen kunnen integreren (tot nu toe gaat het goed), maar dat blijft bij de conversie van het bestand naar een uitwisselingsformaat zoals STEP, IGES of andere.

En dit is waar het lastig wordt omdat, zoals ik al vermoedde, deze formaten alleen rekening houden met de SolidWorks-geometrie en niet met de afbeelding (ik heb het geprobeerd door te kopiëren en plakken en door over te brengen). Daarna zou misschien een soort formaat deze afbeelding ondersteunen, bijvoorbeeld een . AI zou werken, maar ik heb geen Adobe Illustrator, dus ik kan niet testen.

Het werkt bijvoorbeeld in 3D PDF, maar het is daarna onbruikbaar.

Het doel is om de stukken te gebruiken in een software van onze partner die gericht is op "grafisch ontwerp" dat ik op dit moment niet ken en dit zou ons behoeden voor het in volume tekenen van alle details die zichtbaar zijn op de foto's van verschillende modellen in ons bezit.

We hebben vanmiddag een punt met hen, ik weet alleen op dit moment dat ze om een . RWZI of . FBX, dat laatste ken ik niet, dat is blijkbaar gekoppeld aan Autodesk.

Als iemand een tip heeft, zou dat geweldig zijn!

Bedankt

Antho

1 like

Hallo

Ik heb het nog nooit getest, maar zorg ervoor dat je je onderdeel opslaat in edrawings met de mogelijkheid om te exporteren in STL. Ik geloof dat de beelden volgen, maar ik weet het niet 100% zeker

Hallo, dit is geen oplossing om een stap te zetten, maar het is mogelijk om een onderdeel in een kamer in te voegen en te selecteren wat je ermee wilt associëren (schetsen, plannen en misschien afbeeldingen...). U hoeft alleen de links met het originele bestand te verbreken om te voorkomen dat dit deel onbedoeld wordt bijgewerkt.

1 like

Na verschillende onderzoeken en tests lijkt het niet mogelijk!

Bedankt voor je hulp ;-)

Helaas blijft er geen beeld over.

Aan de andere kant hebben we onze logo's omgezet en ze in geëxtrudeerde onderdelen in bibliotheken gezet om ze op de assemblage te plakken. Het is beter dan niets.

1 like