Ga naar het selectievakje in de gezinskamer

Hallo

Kent u de methode om de verschillende eigenschappen van de configuratie te laten verschijnen in de Excel-tabel van een familie van onderdelen?

Onder andere het selectievakje "gebruik in nomenclatuur" en de eigenschap "beschrijving".

Bedankt.

A+

Met een eigendomsformulier misschien?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LWxaynRpd6A

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sueIfwDTW_Q

Bedankt voor je antwoord, nee, ik denk niet dat het gepast is.

In feite heb ik een onderdeelvijl met alle schroefconfiguraties, en ik bereik via de tabel (excel) de verschillende afmetingen. Ik wil aan deze tabel het selectievakje toevoegen dat voor de verschillende configuraties wordt weergegeven.

A priori moeten we de eigenschap "checkbox" toevoegen?

Alle ideeën zijn welkom.

Bedankt.

Hallo

Met betrekking tot de eigenschap "Beschrijving" moet u:

$PROPRIETE@beschrijving.

Voor de doos, ik weet het niet sorry

2 likes

Hallo

Voor het vakje 'gebruik in de nomenclatuur' denk ik niet dat het mogelijk is.

Anders is de gemakkelijkste methode die ik gebruik om velden zoals beschrijving toe te voegen (of een onderdeelfamilie te maken) om (het veld/dimensie/enz.) te bewerken, zodat wanneer ik de onderdeelfamilie opnieuw bewerk, SolidWorks me de chamsps aanbiedt en gewoon klikt!

Maar u moet het vakje "Niet-geselecteerde objecten opnieuw weergeven" hebben aangevinkt, anders voegt u $PROPRIETE @description. toe aan een kolomkop.

1 like

Het toevoegen van $PROPRIETE@description kan een oplossing zijn, maar je moet weten wat je in de kolom moet zetten: 1/0, -1/0, R/S, S NS lijken niet te werken.

1 like

Maar beschrijving is gewoon tekst, en het kan leeg zijn!

Hallo

Ja, helaas lijkt het erop dat deze eigenschap niet bereikbaar is voor de Excel-tabel.

A+

Bewerken

voor degenen die geïnteresseerd zouden zijn. Als u wilt dat uw onderdeel de documentnaam of configuratie of bovenliggende tekst in een stuklijst krijgt.

U moet in de kolomkop $NUMERO VAN DEEL zetten en vervolgens $C voor configuratie of $D voor document plaatsen.

Anders nog steeds niet gevonden voor de checkbox...

Hallo

Trouwens, ik kreeg bevestiging van de HotLine dat het een bug was waarnaar werd verwezen onder het nummer (...).

Ik heb mijn probleem opgelost door een kleine macro te "maken" om elk onderdeel cconfig te doorlopen en het vakje aan te vinken ...

A+

1 like