Ik merk dat ik weer eens te maken heb met een eigenaardigheid van SOLIDWORKS... Ik zit in een tekening Ik voeg een weergave van een assemblage in Ik maak een rasplaag om ze te onderscheiden van de rest Ik kan alle objecten in deze laag plaatsen... behalve degene die ik wil
Hieronder vindt u enkele illustraties: Uitgangssituatie
Het is waar dat in gevallen waarin er 25000 componenten zijn om in lagen te plaatsen, allemaal verschillend, een automatische manier om het te beheren een must is.
Maar in mijn geval is de selectie niet erg lang omdat mijn boomstructuur goed is gerangschikt en er maar 10 " vlonders " stukken zijn
Wat betreft het projectiebestand, het is de eerste keer dat ik ervan hoor... als geen van onze leveranciers erover heeft geklaagd, dus RAS voor het moment, denk ik
bedankt @Maclane voor je antwoord, maar ik kan mijn probleem niet oplossen...
Hallo Ik opende enige tijd geleden een soortgelijke vraag en vond een antwoord dankzij de MyCadTools Layer Manager. Als je in de tekening bent, open je de lagenbeheerder (Normaal gesproken staat hier een afbeelding, maar nieuwe gebruikers mogen niet zichtbaar met afbeeldingen reageren)
U klikt op de " + "
Daar vul je de conditie in met betrekking tot de eigenschap, de waarde ervan en de naam van de laag (dan een kleur). Op mijn meubelmodellen en banken (die dus assemblages zijn) zijn alle stukken ingevuld met de eigenschap " KLANT " en afhankelijk van de eigenschap wordt deze in een laag ingedeeld. Voorzichtig!!! Laagsjablonen mogen geen lagen hebben die al zijn gemaakt, ze worden automatisch gemaakt. En het is levensveranderend met een tool als deze. Het enige is dat het niet met alle eigenschappen werkt. Daarom moet je een eigen methodologie hebben en de onderdelen niet aan bijvoorbeeld mij willen toewijzen aan echte klanten. Maar het werkt anders ook met de eigenschap " Beschrijving ".