Knoptoewijzing voor 3D-rotatie

Hoi allemaal

Ik heb net een nieuwe muis gekocht om de defecte te vervangen. Mijn muis is van referentie Cherry MW3000, ik zou graag een knop aan de zijkant willen configureren voor 3D-rotatie in plaats van het klikwiel. Ik heb de software van de fabrikant bekeken, maar ik kan niets vinden, dus misschien is het op solidworks mogelijk via een manipulatie die ik niet ken.

Bij voorbaat dank.

Ik ken het merk Cherry niet echt, maar over het algemeen is het op het niveau van het muisstuurprogramma dat het is geconfigureerd.
Na een bezoek aan de site bevestig ik dat er software is om de knoppen te configureren.

Bekijk https://cherry.de/download/fr/download.php

2 likes

Allereerst bedankt Stefbeno voor je antwoord. Zoals gezegd in mijn vorige opmerking, had ik echter al naar de software van de fabrikant gekeken en was het me niet gelukt om de 3D-rotatie naar mijn zijknop te configureren. Ik weet dat je in sommige programma's een sneltoets kunt maken en deze vervolgens aan je muisknop kunt toewijzen, maar niet met solidworks of ik doe het verkeerd.

Heb je geprobeerd je zijknop in te stellen als scrollwiel of klikwiel? (als je kunt)

Ten slotte heb ik mijn muis veranderd die ik binnenkort zal ontvangen, we zullen zien of ik deze correct kan configureren.

Hallo @vspemens

Houd er rekening mee dat muizen worden beheerd door Windows en niet door SW.

In mijn geval werk ik met twee muizen tegelijk.

Een klassieke eerste twee knoppen en het wiel om in te zoomen. Het toetsenbord met de pijlen voor kleine rotaties door hoeken.

De andere is een 3D-verbinding met het centrale wiel dat als joystick wordt gebruikt. En dan draai je je om, tik je precies in alle richtingen met zoom en al het andere. Voor CAD is het de voet.

Vriendelijke groeten