Een Ø van een stapbestand vergroten

Hallo

Ik werk voornamelijk aan onderdelen van omwentelingen, en heel vaak moet ik de Ø van onderdelen die in .step worden geïmporteerd verhogen zonder de geometrie te veranderen.

Het doornemen van een schets verbreekt de link tussen het onderdeel en de tekening.

Ik zou een truc moeten vinden in hetzelfde principe als de "move the face" -functie, maar dan om een Ø te verhogen of te verlagen.

Het bevestigde deel heeft bijvoorbeeld een Ø32 en moet worden verhoogd naar een Ø37.

Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank.

bel.stap

Hallo

De functie om het gezicht precies te bewegen werkt ook met diameters :o 

Anders wordt het moeilijk zonder een schets aan te passen :/

Hallo

Maar hoe doe je dat? 

Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar het lukte me niet.

Bedankt

Hallo

U kunt FeatureWorks starten. Het herkent alle functies van de RWZI en u kunt de diameter wijzigen zonder enige functie toe te voegen...

3 likes

Het probleem met je ring om de beweeg oppervlak functie te gebruiken is de stralen overal helaas :-(

Met een ring met scherpe randen werkt het naar behoren.

2 likes

Dank u voor uw reactievermogen,

Inderdaad, de feestdagen zijn gênant.

Heel erg bedankt ac cobra 427 Daar had ik niet aan gedacht, het is een oplossing die me zal helpen, aan de andere kant moet je alle schetsen opnieuw beperken.

Zijn er andere oplossingen?

Repareer ze gewoon. Het is sneller dan vanaf de zijkant. De schets selecteren en vervolgens fixeren

1 like

Ik vond, invoegen==>functiewerken==>opties==>afmetingen/relaties en dan moet je de automatische dimensionering van schetsen activeren. De meeste schetsen zullen beperkt zijn.

1 like