Cartridge Automatisering

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe ik het volgende moet doen: Ik heb verschillende soorten plannen: overlegplannen en productieplannen.

In mijn abonnementsnummer gebruiken we echter een bepaalde tag voor beide, bijvoorbeeld:

Plattegrond nummer: DW-14561-CONSULT

en

Plan nummer: DW-14561-PROD

Ik wil graag een tekst "MAP ONLY FOR CONSULTATION" toevoegen aan mijn titelblok, op een automatische manier, gerelateerd aan het plannummer.

Kortom, als het "Consult" detecteert, moet het "PLAN ONLY FOR CONSULTATION" schrijven en als het "PROD" detecteert, moet het "PRODUCTION PLAN" schrijven.

Bedankt en een fijne dag verder!

Hallo

Het zal mogelijk zijn met een macro, anders komt het overeen met voorwaardelijke acties, maar ik denk niet dat het bestaat in SolidWorks!

Er is misschien een manier om dit te doen met de MyCAD INTEGRATION-tool.

Het zou wat graafwerk vergen, maar door CONSULT of PROD in een variabele te detecteren, zou het mogelijk moeten zijn om een geschikte laag te activeren die de gewenste vermelding zou bevatten. Je zou 2 lagen hebben: "CONSULT" en "PROD"

2 likes

Dat kan als je 2 verschillende documentsjablonen!

Een "texte_pour_plan" eigenschap zou in de 2 zijn en de waarde zou "PLAN ALLEEN VOOR OVERLEG" of "PRODUCTIEPLAN" zijn  .

Met behulp van:

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_SELECT_PROPERTY.htm

Waarom maak je niet gewoon een woning in je kamer die je een keuze geeft

capture_propriete_tole.png
1 like

Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn met de Axemble-hulpprogramma's: Integration, BatchProperties of zelfs SmartProperties!

De voorwaarde zou zijn als het einde van het plannummer is raadplegen of prod, en de tekst van een "texte_pour_plan" eigenschap die u zou weergeven in de tekening (laatste link van de hulp die ik heb gepost).

Maar Axemble-busjes zijn niet gratis!

Bij Batch-eigenschappen en Slimme eigenschappen wordt geen tekening-invoeging weergegeven.

1 like

SmartProperties kan de inhoud van een voorwaardelijke  eigenschap "texte_pour_plan" wijzigen.

En je kunt heel eenvoudig een eigenschap weergeven in een notitie:

Zie de link die ik heb gepost voor hulp:

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_SELECT_PROPERTY.htm

Voor mij is INTEGRATIE het beste.

1 like
Oh ja, zo kunnen we het @Lucas zien. PS: de -1's staan op Lynkoa om ongepaste inhoud aan te duiden, ik zie het niet goed... zelfs als we het er niet mee eens zijn!

Ik ben het eens met Benoit voor de -1

Het is omwille van het. Ik zou het vandaag  hebben verdiend en niemand doet het me aan. 

Maar het is geen gerechtvaardigde sanctie. 

@lucas Ik heb net bewerkt, maar het is de SW-eigenschapseditor die je moet gebruiken omdat deze in de tools is geïnstalleerd. 

Dus we gaan zeggen gratis of kopen op hetzelfde moment als SW 

De ik is dat hij het stuk voor stuk heeft gemaakt

Met Mycad-hulpprogramma's kunt u een map nemen en alles wijzigen. 

Dus om het samen te vatten, als je de tijd hebt, doe je het één voor één, als je geen tijd hebt, betaal je 300€ en je complete suite 

Of je huurt een uitzendkracht in, je koopt een werkplek bij SW en je vertelt hem dat je de eigenschappen verandert (nou ja, dat is een beetje duur)

1 like

@Lucas P

"Maar Axemble-busjes zijn niet gratis!"

Helaas kan ik geen hulpprogramma's kopen om teksten te wijzigen (ook al zijn deze hulpprogramma's waarschijnlijk ook erg goed om andere dingen te doen).

Macro: Ik ken dit vakgebied niet goed.

Bedankt!

Ik heb het gevonden

Voor het plannummer doe ik het in 2 delen

Een deel voor de DW-14561 en een tweede voor de REV.

Dan in een algemene tabel: =ALS('REV'="RAADPLEGEN"; "ALLEEN VOOR 
CITAAT"; "")

En daar heb je het!

------------------BEWERKEN

Eigenlijk 3 delen:

TYPEREV: C of P

NEE TOERENTAL: 1 / 2 / 3....

=ALS('REV'="C"; "ALLEEN VOOR 
CITAAT"; "")

Aan de andere kant weet ik niet of ik kan toevoegen & to do:

=ALS('REV'="C"; "ALLEEN VOOR OFFERTE"; "")&ALS('REV'="P"; "PRODUCTIE"; "")

1 like

Ik kom terug voor een start van de baan, ik heb niet alle elementen.

Ooit gebruikte ik 2 tools: "Multi-document printing" en "Powerprint"

2 dingen, het lijkt mij dat men voorstelde om een "stempel" toe te voegen zoals je wilt, maar ik weet niet welke en onder welke voorwaarden, en dan weet ik niet of het deel uitmaakte van SolidWokrs of dat het deel uitmaakte van de MyCAD-suite.

@jmsavoyat kunnen ons misschien informeren?

Wat de prijs betreft, INTEGRATIE is bijvoorbeeld 100€ denk ik en stelt je in staat om een groot deel van de acties van alle andere tools uit te voeren. De investering in deze tool is snel terugverdiend. Gewoon om basemaps in bulk te herladen! En zoveel andere dingen.

Voor het overige:

Geen noodzaak voor "&" in de vergelijking:

Maak gewoon 2 schilderijen en leg ze over elkaar heen...

Tot gauw!

@Benoit.LF inderdaad, de -1 is voor "heeft niets te maken met Lynkoa" en dat is niet het geval, dus ik heb het verwijderd.

Maar ik vond je opmerking een beetje categorisch  :

"Batch-eigenschappen en Slimme eigenschappen kunnen geen invoeging op de tekening weergeven."

terwijl ik net had gezegd dat het mogelijk was...

Dit is onjuist, dus een "Ik denk dat... " zou meer op zijn plaats zijn geweest!

Om terug te komen op het onderwerp, het is dus mogelijk met vergelijkingen!

1 like

hoi @ Batch

Als ik het goed begrepen heb, moet u een versie raadplegen en een versie maken

maar de tekeningen zijn hetzelfde

En vandaag is het met een diff-code dat je het ding beheert dat de code zegt dat het zo is dat het moet zijn en dat je het in Auto zou willen hebben

Ik vraag me af of het hetzelfde plan is, waarom een consultatie en een productie?

Een optie kan op een watermerk  op een consultatielaag worden geplaatst, zolang deze niet is goedgekeurd voor de fab

Zie Filigrame tutorial op de site

@+ 

Anders wordt het daarna omgezet in een pdf en voorzien van een consultatiestempel of gedrukt met een consultatiewatermerk.

@. Gérald het is de eenvoud van een kind om een watermerk op een tekening te krijgen

Zoals eerder gezegd, zie tutorial om naar een watermerk op de site te zoeken

@+