Excel-automatisering: hoe maak je de kabel van een macro die in een synoptische folio is ingevoegd direct associëren met die van de macro die in de schematische folio is ingevoegd

Ik moet invoegen:

1. een macro, bestaande uit een klemmenblok, een kabel (gekoppeld aan een harnas) en apparatuur in een foliodiagram,
  2. een andere macro bestaande uit hetzelfde aansluitblok, dezelfde kabel (gekoppeld aan dezelfde harnas) en dezelfde apparatuur in een synoptisch folio

In de respectievelijke macro's heb ik variabelen gezet op de namen van apparatuur, kabels, harnassen, klemmenblokken, klemmen.

Automatisering Resultaat:

1. Het synoptische klemmenblok is gekoppeld aan het schematische klemmenblok
  2. De synoptische uitrusting is gekoppeld aan de schematische uitrusting
  3. In het foliodiagram is de kabel correct ingevoegd met zijn kabelboom.
  4. In het synoptische folio maakt SOLIDWORKS een andere kabelboom (dezelfde naam en leegte) en een andere kabel (dezelfde naam en zonder harnas) die als gevolg daarvan niet is geassocieerd met de kabel in het diagram

Hoe zorg ik ervoor dat de macro van de synoptiek wordt geassocieerd met de macro van het diagram?

Dank u voor uw antwoorden

Hoezeer ik je bericht ook meerdere keren herlees, ik begrijp het niet echt.

Voor mij is een macro een VBA-code. Dus wat bedoel je met "een macro, samengesteld uit een klemmenblok"?

Ook het gebruik van het werkwoord "associëren" is nogal vaag. Evenals "invoegen"

Het zou helpen als u ons een kopie van de code zou kunnen geven. Wat als macro's 1 en 2 in Excel of Solidworks staan.

En enkele screenshots, die de verschillende stappen van het huidige proces en het gewenste resultaat laten zien, kunnen ook nuttig zijn.

Hallo Jérôme,

De macro's staan in SOLIDWORKS (automatisch gemaakt, ik weet niet waar ik de code kan vinden). De procedure wordt aangegeven in de Help van "Excel Automation"

Macro 1 (1 aansluitblok, 1 kabel en 1 apparaat) in een folioschema

Macro 2 (1 aansluitblok, 1 kabel en 1 apparaat) in een overzichtelijk folio

In het automatiserings-Excel-bestand zet ik dezelfde namen op de kabels, apparatuur, klemmenblokken, draadnummer, klemmen...

Resultaten:

Het synoptische klemmenblok wordt toegewezen aan het schematische klemmenblok, de schematische apparatuur wordt toegewezen aan de schematische apparatuur, de schematische macrokabel is niet toegewezen aan de schematische macrokabel, SOLIDWORKS maakt 2 verschillende kabels.

automation_162tle_light.xlsx

het klemmenblok, de klemmen en de apparatuur zijn goed, maar Solidworks maakt 2 verschillende kabels

The attached Excel file does not contain any useful information , e̶t̶ ̶s̶a̶n̶s̶ ̶l̶e̶ ̶c̶o̶d̶e̶ ̶d̶e̶s̶ ̶m̶a̶c̶r̶o̶s̶ ̶o̶n̶ ̶n̶e̶ ̶v̶a̶ ̶p̶a̶s̶ ̶p̶o̶u̶v̶o̶i̶r̶ ̶t̶'̶a̶i̶d̶d̶e̶r̶. ̶ ̶ ̶P̶o̶u̶r̶ ̶t̶r̶o̶u̶v̶e̶r̶ ̶l̶e̶ ̶c̶o̶d̶e̶ ̶d̶e̶s̶ ̶m̶a̶c̶r̶o̶s̶ ̶d̶a̶n̶s̶ ̶S̶o̶l̶i̶d̶w̶o̶r̶k̶s̶: ̶ ̶C̶h̶e̶r̶c̶h̶e̶ ̶l̶e̶s̶ ̶f̶i̶c̶h̶i̶e̶r̶ ̶a̶v̶e̶c̶ ̶l̶'̶e̶x̶t̶e̶n̶s̶i̶o̶n̶ ̶s̶w̶p̶ ̶s̶u̶r̶ ̶t̶o̶n̶ ̶P̶C̶, ̶ ̶p̶u̶i̶s̶ ̶o̶u̶v̶r̶e̶ ̶l̶e̶s̶ ̶e̶n̶ ̶f̶a̶i̶s̶a̶n̶t̶ ̶a̶p̶p̶a̶r̶â̶î̶t̶r̶e̶ ̶l̶e̶ ̶m̶e̶n̶u̶ ̶m̶a̶c̶r̶o̶ ̶e̶t̶ ̶c̶l̶i̶q̶u̶e̶ ̶s̶u̶r̶ ̶"̶É̶d̶i̶t̶e̶r̶"̶.̶ ̶V̶o̶i̶r̶ ̶i̶c̶i̶ ̶e̶t̶ ̶i̶c̶i̶ ̶p̶o̶u̶r̶ ̶p̶l̶u̶s̶ ̶d̶'̶i̶n̶f̶o̶

Tot zover mij. Ik las net dat een macro in Solidworks Electrical geen VBA-code is zoals in Solidworks.

Elke keer voegt SOLIDWORKS vloeren toe aan de klemmen om een nieuwe kabel te bedraden

Ok, daarom kon ik nergens iets vinden. Dus hoe zorg je ervoor dat SOLIDWORKS ELECTRICAL geen nieuwe vloer op de klemmen creëert?

VOORUITGANG: Ik heb een fabrikantverwijzing naar de klemmen van elke macro + variabele gekoppeld aan het aantal klemmen + identieke locatie via "gedetailleerde bedrading" = dezelfde kabel op de synoptische en op het diagram.

HELAAS, er is altijd een andere kabel gekoppeld aan niets in een andere kabelboom.