Automatiseren van mass take-away compounding

Hallo!

Ik kom naar je toe omdat ik een map A heb waaruit ik automatisch composities mee naar huis wil nemen van alle samenstellingen (en dus hun componenten) naar een map B. Het zou mij goed uitkomen als de gegenereerde bestanden zich in een enkele platte map bevonden en niet in een hiërarchie van mappen

Hebben jullie oplossingen voor mij? Ik heb het geprobeerd met de taakplanner, maar het maakt mappen in alle richtingen en ik weet niet zeker of het daarvoor is gemaakt.

Bij voorbaat dank!

Ik nodig je uit om naar mijn vraag te kijken, het kan je helpen 

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/vba-solidworks-nom-de-fichier

Met de Project Manager-software zou u moeten kunnen vinden wat u zoekt zonder dat u een macro hoeft te manipuleren. (U hoeft alleen maar een MyCad-servicecontract te hebben, wat uw geval is)

https://help.visiativ.com/mycadtools/2018/fr/PrsentationdelutilitaireProjectM.html

Hallo

Dank u voor uw antwoorden. 

Ik heb wel een projectmanager, maar ik kan niet aan veel assemblages tegelijk werken. Ik moet de melanges één voor één behandelen, maar ik zou graag een massale take-away compositie willen doen.

@anthonyjob.box: Sorry, maar ik gebruik geen macro's in Solidworks of gewoon omdat ik moeite heb om uw oplossing te begrijpen.

Bij voorbaat dank

Ik vrees dat de enige oplossing is om het vergadering voor vergadering aan te pakken. Tenzij het je lukt om een assemblage te maken met al je assemblages om te kopiëren en er een projectmanager voor te maken.

Maar als je te veel assemblages hebt, denk ik niet dat het zal werken.

2 likes

Hallo

Hoeveel assemblages moet je verwerken?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik zou elke dag honderd vergaderingen moeten bijwerken met een compositie om mee te nemen.

Inderdaad, een assemblage met al mijn assemblages kan al snel complex zijn, haha.

Vriendelijke groeten

Als het elke dag moet worden bijgewerkt, moet je het waarschijnlijk ontwikkelen in de vorm van een macro of iets anders en alleen de bestanden herschrijven die zijn gewijzigd, anders kan het een klap krijgen, gezien het aantal assemblages en afhankelijk van de complexiteit.

Wat is precies het doel?

Ik wil up-to-date assemblages kunnen delen op een server. Ik werk echter niet rechtstreeks op deze server.

Anders probeer ik de Solidworks-planner te doorlopen met de functie "bestanden converteren". Ik heb de indruk dat het me tot een compositie maakt om mee te nemen voor elk van de vergaderingen. Aan de andere kant creëert het noodzakelijkerwijs een .zip met de hele hiërarchie van mappen van de vorige locatie... En dat past niet bij mij.

Voor honderd assemblages per dag kan het de moeite waard zijn om uw Solidworks-wederverkoper te vragen of hij een programma voor u kan ontwikkelen om te doen wat u wilt.

Als u op uw server akkoord gaat met het behouden van een boomstructuur die identiek is aan die op uw pc, dan is het misschien net voldoende om de mappen op uw pc te synchroniseren met de mappen op de server, er is een Windows-functie om dit te doen (Configuratiescherm \ Alle Configuratieschermen \ Synchronisatiecentrum) of er zijn tools die dit mogelijk maken zoals Freefilesync Zoals wat. Het enige dat u hoeft te doen, is een geplande taak instellen om de synchronisatie automatisch te starten.

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoord, maar afgezien van de oplossing van een applicatie met mijn SolidWorks-wederverkoper, vraag ik me af wat de verbanden tussen SolidWorks-bestanden zijn...

Ik zal deze oplossingen proberen.

Vriendelijke groeten

het ziet eruit als een deel van de functies van PDM.
Tussen een specifieke toepassing (kosten pb, levensvatbaarheid op lange termijn, vooral onderhoud en evolutie) en de kosten van een bestaande oplossing... Vooral omdat je blijkbaar de infrastructuur al hebt. Het verdient veel overdenking.

Ik moet er naar kijken.