Automatiseer de selectie van configuraties

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een module. Ik weet dat de configuratie de onderdelen genereert, maar om het voor de gebruiker gemakkelijker te maken om te gebruiken, zou ik willen dat hij de configuratie niet hoeft te selecteren en dat deze wordt herkend wanneer de gebruiker een dimensie betreedt.

Als het bijvoorbeeld L>30 mm is, schakelt de module automatisch over  naar de configuratie "Groot". Ik zou graag een macro vermijden, om onderhoudsredenen (parameters kunnen als volgt worden gewijzigd). Ik heb veel gezocht, maar ik zie helemaal niet hoe ik verder moet, ik vind alleen de tegenovergestelde weg om te gaan...

Bij voorbaat dank voor uw suggesties.

conf.sldprt

Via het hulpprogramma voor slimme eigenschappen

http://www.axemble.com/sites/default/files/reprise/KB-Article-001539/Presentation%2520des%2520utilitaires%25202008.pdf

Het is mogelijk om de onderdelen te selecteren via de afmetingen

Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om het via een Access-tafel te doen

aangezien de toegang is geconfigureerd en controleerbaar via Excel en Excel SW kan beheren

Er moeten dus mogelijkheden zijn om al die kleine mensjes te laten reageren

@+ ;-))

Hallo, het is niet direct mogelijk door vergelijkingen, maar we kunnen ons voorstellen dat we hetzelfde onderdeel meerdere keren invoegen, zoals aangegeven in het laatste bericht van deze link:

https://forum.solidworks.com/thread/57285

Anders zou een macro het lukken, waarom zou je terughoudend zijn?

Hallo

Je kunt dit beheren door vergelijkingen in je kamer.

U kunt het ook beheren via een familie van onderdelen door de vergelijkingen in Excel in te voeren, wat voor een gemiddelde gebruiker zinvoller kan zijn. Maar u zult de nieuwe configuraties moeten maken via de Excel-sheet van de familie van onderdelen, niet door de configuratie live te maken.

@gt, je schrijft vanaf een "hoofd" tablet, ik kan je niet meer lezen!! "Aangezien Acérés een borstwering is die geraspt en bestuurbaar is via Excel ... "   :/

2 likes

@ Benoit

Ik ben terug op pc

Ik corrigeer de grove fouten, ja, de appel speelt me parten

Niet leuk

@;-(

1 like

HS: De worm zit in het fruit hehehe!! :)

2 likes

Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik kijk naar dat allemaal!

Als ik de macro probeer te vermijden, komt dat omdat gebruikers niet zijn getraind in VBA en de code niet zouden kunnen wijzigen als ze wijzigingen in de module zouden moeten aanbrengen. En aangezien ik alleen op doorreis ben, zou de module dan onbruikbaar zijn. 

Het is duidelijk dat het equivalent in macro dit zou zijn:

Dim swApp als object

Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Deel instellen = swApp.ActiveDoc
myModelView dimmen als object
Dim L als single
L = InputBox ("L_inter_épau", "Overstuur")

Als L > 170 dan
        boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Groot [>175mm]@EX10610_00000_10_boni. SLDASM", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
        boolstatus = Part.ShowConfiguration2("Groot [>175mm]")
    ElseIf L > dan 145
        boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Medium [145-170mm]@EX10610_00000_10_boni. SLDASM", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
        boolstatus = Part.ShowConfiguration2("Gemiddeld [145-170mm]")
    Anders
        boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Klein [55-145mm]@EX10610_00000_10_boni. SLDASM", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
        boolstatus = Part.ShowConfiguration2("Klein [55-145mm]")
    Einde als

Einde Sub

Hallo

Ik denk meteen aan DriveWorks, begin met te kijken naar de xpress versie voorzien van SolidWorks.

@+

1 like

Excel is je vriend:

Het is heel goed mogelijk om een onderdeel via Excel aan te sturen, maar het is ook waar in een assembly.

U kunt dus de naam van de configuratie van een onderdeel wijzigen op basis van de waarde van bijvoorbeeld een dimensie.

Het zal goed werken en is vrij gemakkelijk te begrijpen door iemand die de vergelijkingen al in Excel heeft gebruikt (vrijwel iedereen in BE).

De enige 'zware' beperking is als je de assemblage kopieert, onderdelen of afmetingen hernoemt... De parameters die door Excel worden gelezen, zullen niet meer goed zijn en dit zal dus fouten of willekeurige resultaten genereren. (maar het is hetzelfde probleem in je macro en schrijf een macro die zich aanpast aan de namen van de onderdelen en configuraties ...)

Als u slechts een enkele assemblage beheert met onderdelen die nooit veranderen, is dit waarschijnlijk de oplossing voor u.