Hallo
Ik heb een vraag over DraftSight:
Ik zou graag willen weten hoe ik:
- Maak meerdere folio's met automatische nummering in het titelblok.
- Maak een titelblok dat gemeenschappelijk is voor alle folio's, en dus dat elke wijziging wordt weerspiegeld in alle folio's in het document.
- Of het mogelijk is om alle folio's in één keer in hetzelfde formaat af te drukken.
Alvast bedankt en tot ziens;)
Hallo
Ik zal er naar kijken, maar het ruikt naar macro dit alles...
Zijn er macro's in DraftSight?
Bedankt
Je kunt inderdaad macro's maken...
Goedenavond
Ik geloof niet dat macro's of dev beschikbaar zijn in de gratis versie van Draftsight.
Het lijkt mij dat je een Premium-abonnement nodig hebt.
@+
1 like
pl
3 juli 2013 om 07:14
6
Hoi allemaal
Inderdaad, de DraftSight API's zijn alleen toegankelijk met de betaalde Premium-versie! De voertaal is LISP.
Ik heb het script al geprobeerd (beschikbaar in een gratis versie), maar het was geen succes!
Een baan met uitzicht op http://zyzmog.blogspot.fr/2011/11/draftsight-and-scripting.html:
Als u wilt leren hoe u DS-scripts moet schrijven, kunt u het beste leren van het materiaal dat beschikbaar is voor ACAD. Zoek op internet naar "Autocad script" of "Autocad script tutorial". Bijna alles wat voor ACAD wordt geschreven, is van toepassing op DS.
Succes!
Ja inderdaad, je hebt een premium abonnement nodig om de macro (of het programma) in LISP te maken...
Maar ik denk dat het mogelijk is om deze macro te gebruiken zonder een Premium-abonnement....
Omdat ik het echter niet zeker weet, wilde ik de volledige test doen....
Ik zal je snel het antwoord geven
Hallo
een andere manier is om bepaalde informatie te controleren met E-PDM
Het werkt best goed.
Fijne dag
Verdit: Om een LISP op DRAFSIGHT te draaien, heb je ook de Premium-versie nodig.
Conclusie en antwoord op de vraag
Hoe doe je dat?
Je moet de premium-versie kopen en een macro (of programma) maken in LISP.
Zoals L.prieur zegt, kun je ook scripting doen (in de gratis versie), maar de prestaties pbs zijn zodanig dat het beter is om te vermijden.
Wat nog meer? (zoals Georges zou zeggen)
Nou, het is koffietijd :-)
1 like
Hallo
Ok bedankt voor al deze info.
Dus ik denk niet dat het mogelijk gaat zijn!
Tot ziens;)
Van + naar mijn probleem:
"Het is in het model dat je de lay-out en bouwwerkzaamheden uitvoert. Een tekening kan slechts één sjabloontabblad bevatten."
Bron: DraftSight Help
1 like
pl
5 juli 2013 om 07:41
12
Het is dus niet mogelijk!
Gelieve het beste antwoord aan te duiden!