Naar aanleiding van een werk dat tijdens mijn studie werd gevraagd, wilde ik weten wat de voor- en nadelen waren van het maken van een onderdeel in een assemblage.
Dank u voor uw antwoord
PS: Als je er informatie over hebt, ik ben geïnteresseerd, ik kan niet veel vinden op internet.
Ik vind geen voordelen in het maken van een onderdeel in een assembly, afgezien van de opslagwinst omdat je een enkel assembly-bestand hebt en geen onderdeelbestanden. Dan zal de installatie voor een tekening sneller zijn in een ingebouwde assemblage in plaats van meerdere onderdelen om elk te openen en te configureren.
Aan de andere kant kan het tegenovergestelde interessant zijn, om een structuur in gelaste constructie met basiselementen te creëren, in feite zal een hele structuur van meerdere buizen een onderdeelbestand zijn met de lijst van uw buizen op grootte die u direct kunt configureren om u in staat te stellen snel een stuklijst en tekening uit te voeren.
Ik hoop dat ik op dit gebied vooruitgang heb geboekt.
Voor mij zeg ik je dat de enige voordelen die ik nuttig vind, de snelheid zijn van het configureren van de eigenschappen van je onderdelen voor het tekenen.
Wees voorzichtig met een nuance: wanneer u een onderdeel (onderdeel of subassemblage) in de assembly maakt, bevindt deze zich standaard in de virtuele staat. Dan kun je ervoor kiezen om het te houden zoals het is of het op te slaan (via opslaan als) als een "klassiek" onderdeel.
Aangezien we ons in de context van een schoolonderzoek bevinden, zal ik je zelf wat onderzoek laten doen naar het begrip virtuele component.
Het voordeel van het on-the-fly maken van het onderdeel is dat het direct in de juiste positie staat.
Voor componenten met complexe 3D-schetsen, of onderdelen met een geometrie die verandert afhankelijk van de positie van de assemblage, is het interessant om deze direct in de assemblage te maken.
Ik gebruik veel virtuele componenten (met Solidworks PDM), dus ik zal proberen zo specifiek mogelijk te zijn:
Voordelen:
Snelheid van het maken van onderdelen tijdens een ontwerp
Mogelijkheid om het onderdeel in de assemblage te kopiëren en "Onafhankelijk maken" te doen om te beginnen met een bestaand virtueel onderdeel
Genereer geen onnodige serienummers in de EPDM totdat het project is gevalideerd
Overbelast het netwerk niet met eindeloze bestanden
Om tests te kunnen doen zonder iets aan de zijkant te vervuilen.
Ik ben het eens met het punt van Icome, voor onderdelen met een 3D-schets die relaties hebben met andere onderdelen/subassemblages zoals bedrading, leidingen, gebruik ik altijd een virtueel onderdeel (vooral als er verschillende configuraties zijn).
Maar omdat niets echt magisch is,
Nadelen :
Als u PDM onmogelijk om de datakaart te gebruiken
Als je een kamer in plan wilt zetten, zal dat niet lukken (hoewel ik het nog steeds doe via de displaystatussen door de betreffende kamer te isoleren)
Niet van toepassing op een standaardonderdeel omdat je geen link hebt met het originele onderdeel, als je ooit begint met een bestaand onderdeel, klik dan met de rechtermuisknop en vervolgens op "Virtueel maken"
Als je PDM hebt, worden de vergelijkingen soms slecht hernoemd bij het kopiëren van de boom (met hernoeming van de serienummers)
Mogelijkheid bij het maken van een virtueel onderdeel om dezelfde oorsprong te behouden als de assemblage (offset in het onderdeelbestand, niet zeker of ik op dit punt erg duidelijk ben)
Samenvattend, voor mij zijn virtuele componenten PERFECT voor pre-projecten, maar bijna volledig afwezig in mijn gevalideerde ontwerpen.
EDIT: Ik gebruik ook virtuele assemblages, inclusief niet-virtuele onderdelen, om subassemblages te maken die de implementatie van bepaalde onderdelen vergemakkelijken zonder een bestand op de HDD op te slaan. Voorbeeld: Bout.
@Michael DELACOTE, Dat is het precies. Montage in de context is heel geschikt voor een voorstudie, een voortraject waarbij je de ideeën voor één of meerdere oplossingen moet uitwerken. Zodra de definitieve oplossing klaar is, doen we een klassieke bottom-up assemblage, d.w.z. de onderdelen en vervolgens de assemblage.
Het grote voordeel van het maken en bewerken van een onderdeel in een assemblage is dat u eenvoudig de afmetingen kunt definiëren op basis van de elementen die in de assemblage aanwezig zijn (functionele oppervlakken en afmetingen zijn eenvoudig te definiëren) Het onderdeel zal zich ook aanpassen als de componenten van de assemblage worden gewijzigd.
De belangrijkste nadelen zijn dat de belasting van de middelen van het station wordt verhoogd, de elementen die in de assemblage zijn gedefinieerd, zijn zwaarder om buiten de assemblage te wijzigen.
We maken gebruik van assemblages met virtuele onderdelen. Maar ALLEEN voor mechanisch gelaste onderdelen waarbij de afzonderlijke componenten geen eigen tekening hebben.
We gebruiken ook virtuele subassemblages in onze ontwerpen (stelt ons in staat om beperkingen in configuraties met verschillende posities te beheren). Het enige probleem is dat EPDM er niet zo goed mee omgaat en dat een klassieke use case het niet mogelijk maakt om assemblages te vinden die virtuele subassemblages bevatten die aan het onderdeel voldoen. Aan de andere kant is het mogelijk om een rapportgenerator te maken die de use cases vindt.
Michael DELACOTE heeft de voor- en nadelen van virtuele munten op een rijtje gezet.