Hallo
Gewend om op autocad te werken.
a) Over het algemeen maak ik mijn plan op schaal 1 in de Objectruimte.
b) Dan zet ik mezelf in Layout1 en importeer ik een titelblok ook in schaal 1
c) Ik maak een venster aan in lay-out1.
d) gezien de grootte van mijn plan, zie ik dat ik het op een schaal van 1:50 moet uitpakken
e) Dus in lay-out1 schakel ik over naar Objectruimte en daar ZoomScale: 1/50xp
f) Dus ik heb mijn mening op de gewenste schaal... en ik kan mijn plan uitprinten.
Nou, dus nu stap ik over naar Draftsight (gratis versie)
Ik doe hetzelfde a)b)c)d)
In lay-out1 kan ik geen pictogram vinden waarmee ik kan overschakelen naar object/papierruimte
maar door te dubbelklikken op het kader dat al in layout1 wordt voorgesteld, merk ik dat
inderdaad ik passeer goed in de Objectruimte:)
Aan de andere kant, de "zomScale"1/50xp" manip werkt niet echt?
Dus is er een manier om mijn plan te schalen naar de gewenste schaal in lay-out1 door een titelblok op schaal1 te houden?
Bedankt als je me een oplossing te bieden hebt:)
James
Hallo
Probeer dit eens.
Wanneer u zich in de papierruimte bevindt, klikt u op het venster waarop u de schaal wilt wijzigen zodat deze actief is,
Typ vervolgens het commando: zoom xp en voer vervolgens uw schaal in
Het is "Old School", maar het zou moeten werken
Ja inderdaad, het werkt, maar het maakt alleen een ZoomScale in vergelijking met de weergave die momenteel wordt weergegeven en niet in vergelijking met het venster dat ik heb geopend in layout1 :(
ha, ik had het verkeerd begrepen...
Ik moet dan even kijken, want persoonlijk importeer ik mijn cartridge meestal in de papierruimte, maak ik Fmult om de objectruimte te visualiseren en gebruik ik lay-out 1 niet.
Ik neem even later contact met je op om je te vertellen wat er gebeurt.
Dank u voor uw antwoord;; Maar als u uw cartridge in de papierruimte plaatst, komt dat omdat u zich in lay-out1 (of presentatie1) bevindt
Dus ja, je opent meerdere vensters, geen zorgen. Maar de vraag is altijd hetzelfde om te regelen als je bijvoorbeeld 1:50 in venster1 en 1:2 in venster2 wilt... De ZoomScale maakt inderdaad een zoom, maar zonder echt een echte link met de genoemde vensters.
Bedankt als je de truc kunt vinden;)
James
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met "zonder enige echte link tussen de ramen"?
Voor zover de schalen van meningen verschillend zijn, zijn er geen?
Heb je gewoon de sectie eigenschappen gebruikt?
Als u de weergave (of het venster in DraftSight) op de eigenschappen aan de linkerkant selecteert, hebt u een vervolgkeuzemenu en een tekstvak waarin u een schaal kunt opgeven...
Als er niets is geselecteerd, is het het blad
Ik heb een screenshot gemaakt om te illustreren wat ik zeg.
Misschien heb ik het probleem verkeerd begrepen?
ds.jpg
Fab gaf het juiste antwoord denk ik... Niets beters toe te voegen. Dank je wel Fabrice
Jaiii dank je wel het werkt goed zo ;)