Op dit moment ben ik bezig met het ontwerpen van een soort gaasafdekking met Ø2 gaten, gaas over de gehele lengte.
Mijn vraag; Is er een methode/techniek waarmee je dit soort boren snel kunt doen, zonder herhalingen te hoeven doen die van mijn kant veel tijd kosten op mijn werkplek.
Of zo niet, ken je trucjes om deze repetities minder lang te laten duren? (Selectievakje? Manier van concipiëren?)
[Huidig voorbeeld: Boren op een afgerond plaatwerk. Ø2 mm boring, 2,5 mm hartafstand over een lengte van 510 mm]
Het hangt ervan af wat u met uw bestand wilt doen:
Voor uiterlijk: Er zijn toepasbare en configureerbare texturen die uw kamer veel lichter maken voor uw station.
Voor productie: Het is mogelijk om het patroon slechts op één gebied te maken, zodat bij het exporteren in dxf voor productie, de informatie aanwezig is voor de operator. Dan hoeft u alleen maar een gebied toe te voegen waarin de pons- of snijbewerking wordt herhaald.
Een andere methode is om het geheel weer toe te voegen aan de dxf-uitsparingen.
Als het gewoon een kwestie van renderen is, heb je geprobeerd een uiterlijk toe te passen. Het voordeel is dat je het kunt toepassen op een gezicht, een functie of het hele deel.
Daarnaast heb je een rendering door transparantie door de gaten. De positionering en het aantal gaten kunnen worden geconfigureerd.