Ontwerp beoordelingen

Hallo

Momenteel heb ik de leiding over een project om een soort glijbaan te maken om pakketjes naar beneden of naar boven naast een trap te brengen; Het is in industriële gebieden, wetende dat een trap een overloop kan hebben.

Mijn huidige oplossing is letterlijk een glijbaan met een klein bakje waar je de pakketjes in doet.

Het dienblad schuift over het plaatwerk; Ik heb 1 oplossing waarbij de gebruiker de bak duwt die wordt aangedreven door een rek.

En mijn tweede oplossing is dat de tank wordt aangedreven door de glijbaan zelf, door een steunpilaareffect, de tank kan niet naar beneden.

Ik had graag uw mening over deze twee oplossingen willen hebben en waarom niet als u er andere heeft, ik ben er helemaal voor.

(Houd er rekening mee dat het beklimmen of dalen van het pakket handmatig moet worden gedaan om de kosten te minimaliseren; de oplossing moet kunnen worden aangepast aan trappen van 35°, 38° en 45°; moet kunnen worden aangepast aan een trap met een bordes.)

Ik voeg enkele afbeeldingen toe.

Hartelijk dank

Vriendelijke groeten

Cédric

ensemble.png

Allereerst hoop ik dat je zwenkwielen of glijpads (in PTFE of gelijkwaardig) hebt geleverd.

Het ratelsysteem is slim, maar er is niets dat het omslaat tegenhoudt.

Ik kreeg het 2e idee niet.

Hoe denk je dat je de bochten beheert?

Een ander systeem zou een lineaire vrijloop kunnen zijn, of gewoon een klem, gesloten door een veer, die opent met de duw van de gebruiker (door met de hefboomarmen te spelen, kan de inspanning "minimaal" zijn om de veer te compenseren). De klem knijpt een kabel, een stijltang, een rek, te zien op basis van de massa aan boord, de toegestane krachten, het beheer van de bochten.

Had ik aan de wielen gedacht;)

Mijn tweede idee is dat wanneer de lade van een dressoir vast komt te zitten, ik hetzelfde effect wil reproduceren. En het is de gebruiker die door op de hendel te drukken het "handige" effect ontgrendelt en het mogelijk maakt om de bak omhoog of omlaag te brengen. EN als de gebruiker de prullenbak loslaat, keert het effect terug en loopt de prullenbak vast.

Ik twijfel over dit idee of het haalbaar is of niet :/

Anders vind ik het idee van de tang leuk.

Om de bocht te beheren, weet ik nog niet hoe ik dat moet doen; De slede moet van plaatstaal zijn dus een mooie afronding etc maken is niet zo mogelijk...

Misschien door 2 afzonderlijke delen te maken, maar het zou aan esthetiek inboeten

Hallo

Ik denk dat de trolley terug moet kunnen komen of moet hij weer op zijn plaats worden gezet voor de beklimming??? Omdat het principe van de haak maar in één richting werkt.

Waarschuwing: op de bordessen gaat de trap niet naar beneden.

Dit is een punt waarmee naar mijn mening rekening moet worden gehouden.

Maar is het niet eenvoudiger om een goederenliftsysteem te maken met een katrol aan het begin/einde van de trap, in plaats van het pakket over de hele lengte van de trap te laten vervoeren?

=> De gebruiker bevindt zich aan de voet van de trap, hij stelt zijn last op en zet deze vast (ketting die rondgaat, maas, enz.)

Hij klimt naar de overloop van zijn trap en haalt zijn lading op (touw, ketting, ......)

Hallo

Voor het haaksysteem denk ik niet dat je het kunt doen met een rek met symmetrische tanden, maar meer een rechthoekige driehoek met het rechterdeel aan de haakzijde.

De oplossing van de schaats die schuift lijkt mij veel eenvoudiger en goedkoper en vooral bidirectioneel.

Dank u voor uw mening:)

Ik hou echt van het idee van de clip, als ik er nog eens over nadenk, zal mijn haaksysteem bij elke inkeping een klik maken die de gebruiker met geweld kan irriteren.

Goedenavond Gibson

je zegt

[ Mijn tweede idee is dat wanneer de lade van een dressoir vast komt te zitten, ik hetzelfde effect wil reproduceren. En het is de gebruiker die door op de hendel te drukken het "handige" effect ontgrendelt ]

Dit zal helemaal niet handig zijn omdat een lade van hout is en niet vervormt, terwijl een pakket (vaak van karton) vervormt en bovendien, als je meerdere modellen pakketten en putbeschuiten hebt, werkt de steunpilaar niet meer.

Bovendien, als de gebruiker het pakket niet recht duwt (omdat het opzij duwt), loop je het risico dat het op de weg naar boven ook wordt ondersteund. Gebruikers zullen je vervloeken.

Waarom koopt u niet gewoon een tandheugel en een schuifpoortmotor voor uw systeem. Hij gaat heen en weer, je zet hem vast onder de glijbaan en hij trekt de trolley.

Hallo

Twee korte vragen, wat is de maximale lading van het pakket en wat is het maximale volume?

Op de weg naar beneden zal het het waarschijnlijk alleen doen, maar op de weg naar boven kan het de zaken bemoeilijken.

Vriendelijke groeten

d.roger, maxi maat 600x400x400mm en 30Kg maxi

AC Cobra, de motoroptie werd afgewezen omdat deze te duur was

Zozo, kijk naar het opzetstuk, ik dacht aan de bak die steunt met de glijbaan en niet aan de verpakking;) initiële positie blokkeert het (1) en wanneer de gebruiker duwt, beweegt het naar voren (2).

princupe_ab.png

Vergeef me, maar ik kan er niets aan doen  ;-)

En de persoon die duwt + 30 kg

Charge + reisetui en accessoires

een arm op een helling van 45 graden

Ga je haar ophalen in een krachthonk?

@+

5 likes

Het zijn mijn specificaties, ik hoef niet te zeggen of het correct is vastgesteld of niet, maar inderdaad 1 punt voor jou :')

Wat betreft het aanpasbaar zijn aan een niveau, dit is niet langer het geval:)

Door het probleem te analyseren:

Is de glijbaan verplicht?

Wat is de hoogte van de klim?

Bij welke cadans ga je omhoog?

Waarom zou je het niet anders beheren:

optie:

Maak een verticale minitakel met contragewicht

2 katrollen, een kabel, een in massa verstelbaar contragewicht (type Romeinse balans of katrolrem)

in tegenstelling tot de transportbox

het neemt + minder ruimte in beslag

@+ ;-)

2 likes

Hallo Gibson

[ Ik dacht aan de prullenbak die steunt op de glijbaan en niet aan het pakket ;) initiële positie blokkeert het (1) en wanneer de gebruiker duwt, beweegt het naar voren (2). ]

Welnee! In stand 2 zal het aan de andere kant stoten. Of je moet in meer detail zien, maar het is mogelijk, maar niet helemaal zoals je diagram weergeeft.

Maar ik heb de indruk dat het probleem niet is om te voorkomen dat het pakket naar beneden komt, maar om het naar boven te kunnen duwen zonder toevlucht te nemen tot bodybulder :-)

1 like

Het is duidelijk dat 30kg bij 45° plus mogelijke wrijving, ik kan me de kreten van de CHSCT voorstellen als hij dat gaat bekijken.

En als je bij een project moet weten hoe je de klant (intern of extern) moet vertellen dat bepaalde opties absurd zijn (vanuit technisch, economisch of ergonomisch oogpunt).

In dit geval moet off-center stuwkracht worden verboden
Een oplossing (niet per se economisch in vergelijking met een motor): je kunt de hellingen van de trap gebruiken als verkeerspad voor de trolley, de hellingen verdubbelen met een rek, een handpedaalsysteem met een goed berekende overbrengingsverhouding en een gecontroleerde vrijloop zou kunnen werken.

Veiligheid mag bij dit project niet worden verwaarloosd: als de 30 kg zonder controle naar beneden begint te razen, zal er een dode vallen! U moet op zijn minst zorgen voor een parachutesysteem zoals op liften.

3 likes

Laten we ons voorstellen dat mijn glijbaan 700 mm uitkraagt in vergelijking met mijn trap die (in het slechtste geval) op 45° staat op een hoogte van 3 m (d.w.z. 6 m lineaire lengte).

De gebruiker duwt de trolley naar de rand van de glijbaan.

De bak met het pakket van 30 kg (massa verdeeld over de gehele lengte van de glijbaan, d.w.z. 700 mm) is op rolrails geplaatst om wrijving te beperken.

Hoeveel kracht moet de gebruiker zetten om de truck te verplaatsen?

Bijgevoegd, heb ik een klein diagram gemaakt als het kan helpen

Dan, denk ik, met het idee van het contragewicht, zou het installeren van een zwaarder contragewicht (bijv. 5 kg) dat helpt bij het trekken van de bak met het pakket goed kunnen zijn, toch? Je hoeft alleen maar de tank tijdens de afdaling te duwen om de exacte tank naar beneden te brengen?

shema_de_montage.png

Hallo

We moeten niet ver van 2 buizen langs de helling van de trap zijn, 1 rolwagen bovenop en een op afstand bedienbare elektrische lier tegen niet al te duur (type autolier).

Vriendelijke groeten

1 like

En ja, het evolueert ;-)

@+