Houd de rib bij de vouw voor een gebogen ronde

Hallo

Ik zou de ontwikkeling van een "haak" nodig hebben die zowel bij het vegen als bij het rollen ervan wordt getrokken.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Zou het mogelijk zijn om een screenshot te maken om jezelf een beeld te geven van hoe het eruit ziet?

@+.

AR.

1 like

Hallo

Ja inderdaad, het is beter met :)

capture_forum.jpg
1 like

Hallo Lucie,

De haak is gewoon een veeg van een cirkelvormig gedeelte, dus wat u vraagt is niet de uitgevouwen, maar de ontwikkelde lengte, wat precies de zwaai is die het midden van het cirkelvormige gedeelte moet zijn, het is de lengte van de ronde die nodig is om deze haak te krijgen, dat is eenvoudig.

Voor het uitgevouwen is precies voor een plaatwerkvorm die we krijgen in de plaatwerkmodule die zeer goed is gemaakt om het uitgevouwen te hebben ...

Kom op @+ veel succes.

AR.

1 like

Hallo

om de LD te krijgen, hoef je alleen maar de schets weer te geven en op elk onderdeel te klikken om de LD te krijgen, maar in jouw geval moet het in het midden zijn omdat het de neutrale vezel zal zijn. Zie voorbeeld in PC

ld.jpg
2 likes

En hier is een uitklapbaar strijkijzer als je ooit wilt zien hoe het wordt gedaan

astuce_pour_deplier_un_fer_rond.sldprt
3 likes

Hallo Lucie,

Wees voorzichtig, de uitgeklapte lengte is afhankelijk van de buigradius en de diameter van uw draad.

Afhankelijk hiervan zal de vouwbare K-factor anders zijn (neutrale vezel).

Bijvoorbeeld een onderdeel dat ik gisteren heb gemaakt, een plaatwerk gebogen in een hoek van 120° met twee zijden van 65 mm, heb ik een uitgevouwen van 126,6 mm in plaats van 130 mm .

Bedankt allemaal amk

Dit kan je helpen bij het ontvouwen:

https://www.youtube.com/watch?v=Lhf-w5ItuX4

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik begrijp er niets meer van

Ik denk dat ik een tekort aan neuronen heb

ontvouw ten minste de lengte van een buis met X-buiging

komt overeen met de neutrale vezel van deze buis

@+

2 likes

Dat is precies waar gt22 om draait, daarom schreef ik in een post 

"om de LD te krijgen, hoef je alleen maar de schets weer te geven en op elk onderdeel te klikken om de LD te krijgen, maar in jouw geval moet het in het midden zijn omdat het de neutrale vezel zal zijn. "

2 likes

Ja, maar het berekenen van de ontwikkelde lengte alleen met de schets van het eindproduct houdt geen rekening met het verlies bij de bocht denk ik.

In ieder geval is dit wat we in productie bij ons doen om problemen met de lengte in het eindresultaat te voorkomen.

Hallo

Op voorwaarde dat ik de vraag begreep, is de berekening hier snel.

Onze buis = 1 kleine rechte lijn pL + 1 elleboog + 1 rechte L + 1 elleboog + 1 kleine rechte lijn pL

De 2 kleine lijnen (pL) van de ledematen worden geacht even lang te zijn.

Een elleboog met straal R die een hoek van 180° vormt, d.w.z. de lengte van de elleboog = R*pi. En het zijn er 2.

d.w.z. pL + (R*pi) + L + (R*pi) + pL

d.w.z. lengte van de buis = (pL*2) + L + (R*pi*2)

Vriendelijke groeten

2 likes

@ M Legras

Doe een test en je zult zien dat de neutrale vezel precies overeenkomt met de uitgevouwen lengte van je stuk 

@+

PS 

Interne vezel kompressen 

Buitenste vezel verlengt

4 likes

@gt22, bedankt voor deze info, ik geef de kennis door aan het kantoor.

@+ :)

1 like

Omdat ik in het veld ben, bevestig ik wat gt22 zegt over vezels. Trouwens, dat is wat ik schreef in mijn 1e post...

3 likes

Hallo allemaal, ik kom terug op het onderwerp omdat we midden in de ontwikkeling van buisbuigen zitten.

Op Ø42,4 ep. 3.2 in RVS, een recht deel van 1320, een R250x 60° stuur, een recht deel van 775, een R250x60° hanger en tenslotte een recht deel van 1320, we hebben een deel met 40mm minder dan de pers (neutrale vezellengte).

Heeft iemand ooit dit geval van verlies gehad bij de bocht op het buigen van de buis? En heb je methoden om het verlies bij de bocht te berekenen volgens de secties/diktes?

Bij voorbaat dank

Hallo @ m legras

Het is dus een buis met een buitendiameter van 42,4

en een dikte van 3,2

Weet je zeker dat je buigradius natuurlijk de neutrale vezel is?

Doe je stuk opnieuw

via een 3D-schets (alleen neutrale vezel)

als je bochten niet in hetzelfde vlak liggen

Beheers je ribben goed, elk recht stuk en  elke bocht 

in theorie en praktijk zullen de afmetingen van uw neutrale vezel precies overeenkomen met de afmetingen van de gemaakte buis die u via een scan gaat doen

Plaats uw deel in ParaSolid We hebben niet allemaal dezelfde versie

of plaats afbeeldingen van elke actie van uw procedure om te begrijpen waar uw probleem vandaan komt

PS: het is duidelijk dat als je stralen andere stralen zijn dan je neutrale vezel bijvoorbeeld (spaken op de binnenvezel)

je ribben zullen het bij het verkeerde eind hebben

@+ ;-)

Hallo @gt22,

mijn Solidworks-onderdeel is goed in balayage in vergelijking met de neutrale vezel.

Mijn deel is gemaakt van een 3D-schets en een mechanisch gelaste elementfunctie (bibliotheek met cirkelvormige profielen).

Daar maak ik me geen zorgen over. Het is wanneer gemaakt op de digitale buigmachine dat het resultaat een verschil van 40 mm heeft.

We hebben zeker een verlies in de bocht zoals bij plaatwerk.

Dus het is waarschijnlijk een probleem 

Afstellen of coördineren op uw digitale buigmachine

Probeer een test te doen met hangers van 90 graden 

met dezelfde radius 250 en de rechte stukken idem dito 

op een testonderdeel 

Reinig, controleer en controleer uw rechte en gebogen lengtes

evenals uw totale lengte die hetzelfde moet zijn als uw neutrale vezel

@+

1 like