As in veelhoekig gat

Hallo allemaal en mijn beste wensen voor dit nieuwe jaar.

Tegenwoordig maakt de schetsfunctie van een  veelhoek in solidworks geen tijdelijke as zoals bij de cirkelfunctie.

Mijn vraag is:

Hoe kan een veelhoekig gat met een as in het midden in een enkele functie in een onderdeel worden gemaakt om vervolgens bijvoorbeeld een krimpmoer met een zeskantige kop op de as in een assemblage te beperken?

Bij voorbaat dank voor uw feedback, onderzoek en antwoorden.

Hallo

Is er geen manier om een punt in de schets toe te voegen aan het midden van de veelhoek dat een as toont na extrusie? 

Ik weet dat er op CREO is, maar op Solidworks heb ik twijfel....

1 like

Als u uw schets krijgt door de

U moet de as van uw veelhoek hebben

indien gedaan via het tabblad Polygon Sketch

@+

2 likes

Hallo

Gelukkig nieuwjaar en ook voor jou de beste wensen. Er is inderdaad geen standaardas voor veelhoekige vormen. Dus wat u kunt doen, is een punt in het midden van de schetsconstructiecirkel invoegen en deze gebruiken om een as te maken met een loodrecht oppervlak of vlak.

1 like

Hallo

Wat is het doel??? Om een as of iets te beperken??? Want als je de schets van je veelhoek bekijkt, heb je zowel een diameter als het middelpunt van de schets die je kunt gebruiken voor beperkingen. Als dat is wat je moet doen, dan hoef je geen as te maken.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Ja Cobra, maar niet alleen, je hebt ook de weergave van de assen nodig in MEP.

De oplossing van Leblanc lijkt mij de beste, ik integreer dan de functies in de bibliotheek.

Vertel me alsjeblieft hoe ik je  antwoorden met punten kan belonen ?

1 like

Ik kom terug op de oplossing van A.Leblanc:

deze oplossing stelt me in staat om een onderdeel op de as in assemblage te beperken, maar op de MEP van het onderdeel verschijnt deze as niet?

Heeft u een oplossing?

U kunt de zichtbaarheid van assen in een PEM regelen en u kunt de assen die u niet wilt weergeven verbergen in de boomstructuur.

1 like

Om beschikbaar te zijn in het MEP, moet deze as in de kamer worden gemaakt, niet in de assemblage.

1 like

Kijk naar de tijdelijke assen...

In feite is het standaard verborgen, je moet het aan je boom laten zien. Als dit iets is dat u vaak moet herhalen, moet u aan de hand van de opties zien of het mogelijk is om de standaardassen weer te geven.