Centreer-as

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of er een oplossing is om 3 takken (in plaats van 4...) op een centreeras te hebben? Voor mij is het een kwestie van een halve tube beoordelen

Bedankt!

behalve dat je het handmatig doet...  Nee.

Sorry!

1 like

Dat wil zeggen met aslijnen?

1 like

Ja, u moet een schets in het plan maken om de gewenste assen in te voegen.

U kunt een voorbeelddiagram of iets anders geven om uw vraag te begrijpen

U kunt zoveel assen maken als u wilt 

@+

Hallo

Op SW kun je de assen niet strekken of inkorten volgens het plan?

zo @tomalam

op SW kun je de vlakken en assen van de onderdelen uitrekken

@+ ;-)

Hallo

@gt22 ik het eens ben met de aslijnen van een cilinder, kunnen ze worden uitgerekt of ingekort, maar niet alleen de centreerassen kunnen worden verlengd, ze kunnen niet korter zijn dan de oorspronkelijke lengte (zie tekening om het beter te begrijpen).

@BATCH123 anders kunt u alleen het centrale kruis van uw centreeras weergeven zoals op de bijgevoegde tekening door de optie voor verlengde lijnen te verwijderen.

trais_axe_sw.jpg
4 likes

Ok ik begrijp beter de merco probleem @ Rim-b

@+ 

Hallo, ik ken Solidworks niet, maar onder CATIA V5, als je de centreringscentra op een niet-symmetrische manier wilt verlengen of verkleinen, moet je de Ctrl-toetsenbordtoets gebruiken terwijl je het gewenste uiteinde verplaatst.
Misschien is dat een manier om vooruit te komen.

Als ik je vraag goed heb begrepen, kun je het invoegen van de centrale as niet verwaarlozen en dit handmatig doen, d.w.z. een nieuwe schets openen en 3 constructie-assen op je halve cirkel tekenen.

@ Rand-b

Bedankt, het is onberispelijk zonder de verlengde lijnen. En als u het kruis te klein vindt, kunt u het vergroten door de "grootte van de as" te veranderen.

Zie bijgevoegde afbeelding.

lynkoa.jpg