Back-up naar een lokale mirror-map

Hallo @tous

In plaats van mijn werk direct op een SSD met beperkte snelheid op te slaan, wil ik het werk op de snellere M2 (systeem) opslaan, en dat de bestanden, eenmaal opgeslagen, automatisch op de achtergrond worden gekopieerd naar een map op de SSD.

Kopieer in het ideale geval alleen de gewijzigde bestanden om de SSD's te sparen.

Kent u één of meerdere methoden om dit te bereiken? Bedankt.

Hoi @Sylk

Kan met een bestand van het type .BAT

met dit commando

xcopy d:"directoryAA" c:"destination\directoryBB"

Maar ik weet niet zeker of je het automatisch kunt doen

1 like

Hoi @Centor dank u voor uw antwoord.
Deze opdracht kan haalbaar zijn voor reguliere back-ups, minder voor real-time back-ups, in welk geval het langer zou duren dan schrijven naar de SSD.

Ten slotte is mijn idee dat het risico op gegevensverlies omgekeerd evenredig is met de schrijfsnelheid; hoe sneller SW het werk opslaat, hoe minder tijd het laat crashen voordat het bestand wordt gesloten. En er is geen gebrek aan redenen voor SW om op dit moment te planten...

Snel schrijven voor opnamebeveiliging en onmiddellijke hervatting van het werk. Onmiddellijk gevolgd door een kopie (langzamer maar zonder impact op de prestaties) op de achtergrond voor back-up; Als er een probleem is met de volgende keer opslaan, is de kopie up-to-date (laatste succesvolle opslag).

Een partij kan dus een toevlucht zijn, zij het vervelend, als deze aan ten minste bepaalde criteria voldoet.

Als er een ingebouwde optie was in SW of native Windows 10, zou het beter zijn.