Grillig vegen

Hallo.

Vraag van de dag, die al gesteld moet zijn, maar...

Ik wil een ronde rand maken rond een dienblad.

Ondanks vele pogingen krijg ik echter nog steeds dezelfde foutmelding.

Echter, mijn gids corb, mijn schets traject gesneden mijn schot 4 goed.

Als ik gewoon het schetspad neem, werkt het (rechtdoor, wat logisch is)

Hoe kan dit probleem worden verholpen?

Bedankt

Hallo

Kunt u de afbeeldingen bijvoegen en niet in de vraag invoegen? Ik kan je gladmakende instelling niet zien.

Bedankt!

Onder Catia moet je in dit geval de rondingen en lijnen in elkaar zetten, onder SW moet het zoiets zijn

Wat als je alleen op de paarse curve als pad klikt? Dan bij het wijzigen van de opties?

Als alternatief kunnen we proberen een 3D-schets van de trajecoire te maken.

Kunt u de afbeeldingen bijvoegen en niet in de vraag invoegen? Ik kan je gladmakende instelling niet zien.

-Het is een klassieke jpeg.

Wat als je alleen op de paarse curve als pad klikt? Dan bij het wijzigen van de opties?

-Ik heb veel opties meer dan 2 uur geprobeerd.

Als alternatief kunnen we proberen een 3D-schets van de trajecoire te maken.

-Kunt u dit toelichten?

U kunt het pad van de paarse curve op de eerste afbeelding in een 3D-schets maken om deze als hulpcurve voor de scan te gebruiken.

En toevallig, bij het sluiten van de profielschets, werkt het?

Het profiel is gesloten, het is een cirkel. Hier is het gezochte profiel:

Staat de schets op het plan? Ik had een soortgelijk probleem en sw zat vast omdat mijn schets in een vliegtuig zat en ik van vliegtuig veranderde volgens mijn curve. 

dus door een 3D-schets opnieuw te tekenen en vervolgens met een symmetrie krijgen we dit resultaat

capture__balayage_baignoire.jpg
1 like

in doorsnede, maar het is niet goed, er is een kruis met symmetrie

capture_balayage_baignoire_coupe.jpg

Hallo

Ik denk dat het niet nodig is om door te gaan met geleidingscurves.

U kunt eenvoudig de optie "Tangentievoortplanting" aanvinken om de scan uw pad te laten volgen. U selecteert een rand in uw model.

Neem de voorzorgsmaatregel om uw "profiel"-schets te maken op een vlak dat normaal is voor uw traject, zodat de sectie tijdens uw scan constant is.

Vriendelijke groeten

balayage.png
5 likes

Ik heb de oplossing gevonden:

1 - Ik heb een schetsplan gemaakt boven mijn badkuip.

2 - Ik heb mijn schets omgezet in een entiteit.

3 - Met de functie "Geprojecteerde curve" heb ik dit profiel geselecteerd. Ik nam als "Projectie Gezicht" Mijn 2 mm plaatdikte van bovenaf gezien.

4 - Vervolgens heb ik een vlak gemaakt dat loodrecht op deze geprojecteerde curve staat waarop ik mijn schetsvorm voor mijn scan heb overgetrokken. (hier een cirkel).

Ik heb gevalideerd.

Ik hoefde alleen maar op de klassieke manier te vegen.

2 likes

Ziezo, als het helpt, heb ik geprobeerd het eenvoudig uit te leggen met behulp van screenshots.

@viking goed gezien, zou het een goede tutorial zijn

1 like