Hallo allemaal, ik heb een ietwat technische vraag over een geavanceerde scanfunctie:
Ik waarschuw je, het is een beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar ik zal mijn best doen!
(Ik heb geprobeerd het beste te doen wat ik kon op de kwaliteit van de afbeeldingen, maar het is ingewikkeld, ik kan het voltooien indien nodig)
Ik zou een cirkelvormig lichaam moeten modelleren, gedefinieerd door een baan die op een vlak is gefixeerd, met tangentie van de buitenkant van de sectie naar een niet-vlak oppervlak.
Een klein plaatje om dit alles te verteren:

Voor de wegen die ik al heb verkend:
1/ Profielgedeelte op de voorkant:
- het geveegde lichaam volgt alleen het oppervlak aan de bovenrand van het profiel

2/ Profieldoorsnede op een vlak dat normaal is ten opzichte van de geleidingscurve:
- Geveegd lichaam kruist geleidingsoppervlak

3/ Profieltraject met normale geleidingscurve naar het gezicht
-de baancurve van het geveegde lichaam is niet op een vlak
- het geveegde profiel raakt over de gehele lengte aan het oppervlak

Heb je ideeën?
Misschien in de malfunctie?
Bij voorbaat dank!
Hallo Wannetouhane,
Ik stel voor dat je eerst een offset-oppervlak gebruikt (dat dus op een normale manier verschoven zal zijn ten opzichte van het oorspronkelijke oppervlak), en dan scant volgens de snijpuntcurve tussen dit nieuwe oppervlak en je vlak. Ik voeg mijn SolidWorks 2019 onderdeel toe, wat dit resultaat geeft:

balayage_sur_surface_gauche.sldprt
2 likes
Bedankt voor het antwoord, snel ook!
Het zou kunnen werken, behalve dat, klein probleem, de offset-oppervlaktefunctie, of zelfs het oppervlak dikker maken, niet beschikbaar is op het geheel van mijn uiteindelijke stuk, ik denk dat sommige oppervlakteradii te klein zijn, misschien zelfs slecht gestikt.
Een ander ding, idealiter, ik zou dit deel willen regelen door variabelen, en deze functies laten de parametrisering niet toe :(
Wat betreft de configuratie van deze functies, het werkt. Het enige wat je hoeft te doen is een pestkop te zijn en een vergelijking te schrijven die de D1-dimensie van de functie aandrijft. In mijn geval:

Voor het mislukken van de oppervlakteverschuiving is dat het beste wat ik met deze verklaring kan doen. Maar ik ben bang dat je niets beters kunt vinden.
2 likes
Het werkt, het is al super handig, ik ben niet erg bekend met variabelen, maar ik ga me verdiepen in de pestmethode, het zou een grap moeten zijn.
Heel erg bedankt allemaal!
1 like
Hallo @ mgauroy
Heel slim is de scheidingslijn, aangezien je geen gebruik kunt maken van de walsfunctie die alleen op de cilinders werkt.
Ik heb iets geleerd! Bedankt en een goed weekend ;-)
Vriendelijke groeten
PS: Ik heb het gevoel dat ik dit voorbeeld in mijn tutorial over de "scheidingslijn" functie moet zetten ;-)