Draftsight-banner

Hallo

Kunt u mij vertellen of het mogelijk is om een banner voor het opslaan van een bestand automatisch af te drukken bij het afdrukken op het tabblad "Sjabloon".

Soms moeten we snel printen voor offertes, zonder dat we onze tekencartridges hoeven in te vullen.

Ik denk aan een blokkade die terug de weg op gaat.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik denk dat dit met de gratis versie van DraftSight die geen API's (ontwikkeltools) bevat, niet mogelijk is!

2 likes

Als het mappad op het scherm verschijnt, stel ik een zeefdruk voor.

Zoals Lucas zegt, bevat de gratis versie geen API's.

Dus voor mij, als het alleen voor een offerte is, zou een zeefdruk met het mapvenster open voldoende moeten zijn.

Daar ga je!

impression_devis.png
2 likes

Ik ontdekte dat deze video attributen bevatte in blokken voor DraftSight, maar ik heb hem niet volledig bekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=YYFTb44X-WQ

Ik vond iets interessants:

In het menu Tekenen > Blok > Blokkenmerkdefinitie en vervolgens op de eigenschappen "Standaardwaarde" klikken, krijgt u het bijgevoegde afbeeldingsvenster waarmee u de bestandsnaam kunt weergeven!

attribut_bloc-draftsight.jpg
2 likes

Hallo

Als ik denk dat het mogelijk is in een blok:

In Tekening\Blok\Blokattributen instellen...

Er is een "veld" knop naast "standaard"

Categorie: Alles 

Naam: Controlevariabele

Variabelen: GETNMAUTOSFVFL

En dan OK

Daarmee zou het moeten werken!

2 likes

Oh ja, ik denk dat @Lucas Prieur's antwoord nog beter is!!

Goedenavond, ik heb vanmiddag de oplossing gevonden en dank u allen voor uw bijdragen. Typ gewoon "banner" in de opdrachtprompt om deze te activeren en vul de opties in. De bannerconfiguratie kan worden opgeslagen. Ik bespaarde tijd om het op de werkstations van mijn collega's te installeren. Als iemand hulp nodig heeft en aarzel dan niet om een tutorial te vragen.
1 like