Failover van licentie

Hallo

Ik heb een Solidworks-licentie en twee stations, een vast op kantoor en een draagbaar voor mijn reizen. Ik verander de licentie van de ene naar de andere, afhankelijk van mijn activiteit. Tot dusverre goed. Maar ik heb net van Dassaut System vernomen dat het aantal "switchovers" beperkt is tot 1.000 (dus 500 retourtjes) en dat daarbuiten de licentie definitief verloren is gegaan. Ik ga voorbij aan het totale gebrek aan informatie over deze beperking en deze commerciële elegantie om direct op mijn vraag te komen. Kan iemand mij vertellen of er ergens een teller is waarmee ik het aantal gemaakte schakelaars kan weten?

Hallo

Ik raad je aan om contact op te nemen met je dealer, die zal je zeker kunnen helpen.

Cdt

Fred

1 like

Hallo

U moet uw licentie dus in de online modus beheren. Op die manier hoef je niet meer over te stappen!

Fred (maar een andere dan de vorige)

Hallo en dank je wel Fred(s),

Precies, ik was op zoek naar meer te weten te komen over deze online modus, waar ik niet veel van begrijp. De DS-gesprekspartner moedigde me aan om deze modus, die volgens hem te zwaar is voor een eenpersoonsfreelancer zoals ik, te verlaten en adviseerde me om in de switch-modus te blijven door snel deze beperking te noemen die ik bij deze gelegenheid ontdekte zonder meer te kunnen weten.

Ik moet erop wijzen dat ik heel vaak geen internetverbinding (of netwerk) heb als ik op reis ben, dus ik moet lokaal kunnen werken.

Vriendelijke groeten

Steen

Van mijn kant vind ik deze modus voor licentiebeheer heel eenvoudig.

Daarna krijg je met een klein beetje internetcontact (zelfs via je mobiele telefoon) de licentie voor het gewenste werkstation (de licentie is gekoppeld aan een gebruikersaccount op het Dassault-portaal en niet langer aan een fysieke machine).

Uw solidworks-reseller zou u moeten kunnen helpen bij het maken van de overstap. De bediening zelf is niet erg ingewikkeld, maar ik herinner me niet alle stappen die ik moet volgen.

3 likes

Ik ga het bekijken en neem mijn moed in drie handen, want nu je 4, 5 # moet typen, 4 wachtwoorden moet invoeren, wordt het contacteren van je reseller bijna net zo ingewikkeld als het maken van een afspraak bij de Urssaf, vooral omdat ik niet meer in onderhoud ben.

Bedankt en een fijne dag verder

Steen

1 like