Meervoudig geveegde basis/baas van een enkele schets Onmogelijk: oplossing?

Hoi allemaal

Ik dacht erover om een band van mijn pakketten te modelleren met behulp van de functie "Base/Bossage Swept" met een cirkelvormig profiel op de lijnen van mijn schets.

Alleen SolidWorks voert alleen een scan uit op een enkele doorlopende lijn, wanneer het meerdere onderbroken lijnen zijn, begrijpt het het niet.

Heb je een praktische oplossing om te voorkomen dat je de bandjes één voor één maakt ? (1 schets + 1 functie voor elk!: een beetje belabberd)

Bedankt. Vriendelijke groeten.

Hallo

Kun je wat foto's plaatsen van wat je wilt doen, want ik weet niet zeker of ik het begrijp.

Vriendelijke groeten

Ik heb een 3D-schets met alle lijnen die de as van de bandjes symboliseren:

Maar deze lijnen zijn discontinu, verdeeld over hen, behalve dat de basis/geveegde baasfunctie alleen werkt op een doorlopende lijn.

SolidWorks lijkt te wachten op een schets + basis / geveegde baas voor elke band in mijn geval.

Ik weet niet of er geen effectievere oplossing zou zijn?

Hallo

De module Gelaste Constructies kan aan uw behoeften voldoen.
De eerste stap is het maken van het profiel (doorsnede) van de band, in de vorm van een 2D-schets in een bijgevoegd deel, en het opslaan in sldlfp-formaat in de profielenmap (
C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\weldment profiles).

Vervolgens moet de functie Mechanisch gelast element van de module worden gebruikt.
Eerst wordt het profiel geselecteerd en vervolgens de groepen entiteiten die door dat profiel moeten worden gescand. In dezelfde functie zijn meerdere groepen mogelijk.
Het enige omslachtige is dat de entiteiten één voor één worden geselecteerd...

Vriendelijke groeten.

5 likes

Hallo

Niet dom het gebruik van gelaste constructie.
Het is misschien niet eens nodig om een profiel aan te maken als het alleen maar de bedoeling is om een vertegenwoordiging te hebben, net zo goed als er iets in het standaard SW-slabbetje staat dat voldoende is.
En ik zal voorkomen dat ik mijn persoonlijke profielen in de standaard SW-map opslaat: bij de eerste versiewijziging / herformattering van de machine gaat deze verloren. Voor gelaste constructieprofielen kunnen meerdere paden worden gedefinieerd.

Anders, 2 sporen:
- maak een lichaamsherhaling nadat je er een hebt gemodelleerd;
-Mengen.

1 like