Threads Database / Fine Pitches niet gevonden

Hallo

Ik zou graag fijne ISO pitches willen kunnen genereren via de Threading module van Solidworks, maar ik kan alleen de klassieke pitches vinden.

Is er een database met ISO-fijne toonhoogtes om in de standaardmap te laden?

Bij voorbaat dank

Hallo

Je hebt het over draadsnijden op een as en niet over tappen.

Pas bovendien op voor TAP of DIE, hoewel de treden in beide vormen verkrijgbaar zijn

- Welke stap wil je zetten? En die je niet kunt vinden!

- Welke versie van SW heb je?

Vriendelijke groeten

Hallo

De toonhoogtes en diameters die beschikbaar zijn in solidworks zijn onvolledig, vooral voor kleine diameters, waardoor je ze handmatig moet maken in de toolbox-database, het is een beetje vervelend, maar het is de enige manier voor zover ik weet.

1 like

Hallo

Ik heb het eigenlijk over zowel Tapping als Threading. En mijn probleem is niet alleen met kleine diameters. Bijvoorbeeld, op een van mijn onderdelen die een precieze verplaatsing moet hebben, moet ik een M29x0,75 kraan maken. Deze draad is geen klassieke stap, hij komt niet voor in de keuze bij het maken van mijn draad.

Ik zou graag willen weten hoe ik handmatig kan maken in de toolbox-database. 

Alvast bedankt voor uw feedback

Wees voorzichtig, je noemt de draadmodule, die bedoeld is voor het integraal modelleren van draden (voor 3D-printen).

Als het alleen de klassieke symbolisering is die je nodig hebt, 2 mogelijkheden:
- het is voor incidenteel gebruik, je doet "Invoegen/Annotatie/Draadweergave" en je voert de waarden in waarin je geïnteresseerd bent;
- het is voor een terugkerend gebruik, en je moet de "standaarden" doorlopen: http://help.solidworks.com/2018/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_DATA_OPTIONS.htm?format=P&value=

1 like

Het is inderdaad de integrale modellering die me hier interesseert voor een 3D-print.

Bekijk deze thread 

https://www.lynkoa.com/forum/autocad/ref-manquante-pour-ajout-taraudage-dans-toolbox

Ik had in die tijd geprobeerd een echte draad en draad in fijne toonhoogte te maken

om het compressieve effect van een veer te zien

Er is geen koppeling via de Tool Box

die bovendien onmogelijk is om de draad en draad te beperken voor het volgen van draad met een roterende verplaatsing van de moer op de draad

Het is dus nog niet perfect. 

Nou, dat is mijn conclusie 

@+ ;-)

@ F.Lalande : U bent een van degenen die het gips van deze functie afvegen die, gezien het aantal vragen over dit probleem van ontbrekende definities, onvolledig werd geleverd.

Het is duidelijk dat als uw draad niet in de voorgestelde waarden is, u het op dit moment op de ouderwetse manier moet doen: vegen volgens een helicoïde.

@GT22: Ik geloof dat er een schroef-moer beperking is, op dezelfde manier als er een beperking is voor tandwielen.

Zelfs met een schroefspanning

Als je een snede maakt, worden de filets bij elke beweging over elkaar heen gelegd

Ondanks de goede basispositie 

Dat is het niet 

Heb je het geprobeerd? Ik doe het wel en het werkt niet

En geloof me, ik heb daar een hel van een lange tijd doorgebracht onder sw 2017

Mijn doel was om de schokdemper af te stellen met een geanimeerde veer

Ik kan in een mum van tijd zoeken naar het onderdeel- en montagebestand 

en post het indien nodig 

Of probeer het via de juiste tool en geef uw conclusies 

@+ ;-)

Het is hetzelfde probleem als met de versnellingsbeperking, in feite moet je de 2 delen statisch en volledig op hun plaats plaatsen, de spanningen verwijderen (of vernietigen, maar het is handig om ze te behouden) die te groot zullen zijn, en ten slotte de spiraalvormige spanning (of versnelling) toevoegen.

In het geval van een epicyclische trein kan het enige tijd duren om de tanden uit te lijnen met de holtes...

Bijgevoegd is een klein voorbeeld. Het is een asm met virtuele onderdelen en dus autonoom, in SW15 versie.

liaison_helicoide.sldasm
1 like