Profiel basis

Hallo

Is het toeval dat iemand een gelaste mechanisch gelaste profielbasis heeft voor het Forster-assortiment profielen?

Het zou me storen om alles opnieuw te moeten ontwerpen....

Ik gebruik Solidworks.

Bedankt! =)

1 like

Ik weet niet of je het hebt gezien, er zijn natuurlijk de dxf-profielen: http://www.forster-profile.ch/fr/telechargement/cad-catalogue-profiles.html

Ik geef het je toe, je moet terug naar SW. Maar de bron is in ieder geval veiliger! En het is geen bijzonder lange operatie.

1 like

Dat is wat ik zoek, maar ik kan de pagina niet weergeven! :p

1 like

Het enige wat ik hoef te doen is de dxf schoon te maken en op te slaan in libfeat

Het zal me veel tijd besparen! =)

Zou je het naar mij willen sturen? Of is het te lang of te zwaar?

1 like

Type forster in google, 1e link in .ch, 4e regel "Download", 9e regel "CAD catalogusprofielen"

1 like

Ik weet :p Ik kom op de startpagina, ik klik op downloads en daar loopt het eindeloos vast.

Ik ga hem uit een andere positie halen;)

Bedankt voor de link Benoit! =)

1 like

Stuur het naar je op, het wordt zwaar. Probeer eens wat ik net hierboven aangaf door Google.

Aan de andere kant, als je het genoegen hebt gehad om dit soort profielen met tientallen tegelijk te extruderen, open je ze op Draftsight en ruim je ze op voordat je ze naar SW importeert. Gamers hebben soms bestanden met 2 of 3 regels over elkaar heen.

1 like

Ik open de pagina vanuit Internet Explorer. Om te worden getest in plaats van Chrome of iets anders.

1 like

In Chrome werkt het, dank je.

Ja, ik heb al met deze profielen te maken gehad.

Er zijn alle bouwlijnen, maar het maakt niet uit, ik open ze, maak ze schoon, dan hoef je ze alleen nog maar in libfeat op te slaan en het is allemaal goed! =)

Nogmaals bedankt Benoit. ;)

1 like

op de site kun je ze alleen in DWG hebben, dus het ruikt naar een sketch retake

2 likes

@Gerald, ja in dwg, maar het is over het algemeen snel genoeg om er SW-bestanden uit te halen. Ik heb ze opgeschoond op Draftsight (door de Clean-tool) en ik heb de entiteiten gekopieerd/geplakt in een SolidWorks-schets.

Het is niet het meest interessante om te doen, maar in de tussentijd kun je de stekker uit je hoofd halen! :)

1 like

Dat is zeker!!

Het gaat mega lang duren... vooral omdat ik ze graag via excel zou willen doen met configuraties....

Ik ben nog niet uit het bos..... :/

Als iemand ooit een basis van dit type vindt of bezit. Ik ben een nemer! =)

2 likes

450MB het volledige bestand, het is normaal dat het kan vastlopen als uw browser probeert het bestand te openen (zip) in plaats van het op te slaan.

1 like

Het is oké dat ik alle basisprincipes heb, maar in dxf...

Als iemand er al aan heeft gewerkt in sldflp, configureer dan in excel met cofigs. Dat zou koninklijk zijn! =)

1 like