Basis: Rand, Oppervlak

Hoi allemaal

Ik probeer onder SW2016 een grensbasis te maken tussen een oppervlaktespline en een spline op een vlak (hier vlak 36). Kortom, ik wil een huid (dunne functie) creëren die door deze twee splines gaat. Is dit mogelijk? 

aideforum.jpg

Plaats uw bestand

Om te zien 

Als ik het goed begrijp, wil je een huid plaatsen die je splines opneemt en dat deze huid uitpuilt?

@+ ;-)

Hallo gt22,

Ja, dat is het precies. Ik dacht erover om foto's te maken met schetsen, door de punten van deze splines te gaan en vervolgens een gladstrijking te doen, maar het is echt zwaar. Ik kan me voorstellen dat er een eenvoudigere en snellere oplossing is? 

Voor het dossier werk ik aan een vertrouwelijk project, dat ik helaas niet kan onthullen.

Bedankt voor je hulp

In feite probeer ik in het oppervlak het equivalent te maken van de blauwe schets die eraan is gehecht

aideforum2.jpg

Nou, je maakt een bestand met een soortgelijk voorbeeld

voor het principe

anders ja maak X plan en X schetsen 

om de rondingen te behouden

@+

Hier is een foto 

Het is aan jou om aan elk uiteinde een ander profiel aan te maken, zo dicht mogelijk bij de kruising van de splines

Zorg ervoor dat alles goed is afgebakend

@+ ;-)

Wauw geweldig! Dat is precies wat ik probeer te doen. Formidabel. Heel erg bedankt gt22!

Nog een laatste vraag alstublieft, welke functie heb je gebruikt? Het werkt niet voor mij.

Eventueel kunt u uw aandeel dat u zojuist heeft gemaakt alstublieft plaatsen? 

Daar kom ik mee uit... Bijna, maar niet goed!

aideforum3.jpg

Je moet je 3 profielen nemen die gesloten moeten zijn

na je 3 geleidingscurves die onafhankelijk moeten zijn

Zie bijgevoegde afbeelding

En het zou moeten werken 

Ik geef je het bestand waarin ik me in SW 2017 bevindt

@+

base_frontiere_surfacique_via_des_splines.sldprt

Oh de ramp... Ik kan het echt niet. SW2017 kan niet openen. Kunt u mij uw foto als bijlage sturen? Ik kan de details van de boom niet zien. 

Het volgende bericht komt de hele tijd bij me terug: De gladstrijkbewerking is niet voltooid

Hier is de foto van mijn resultaat, maar het valideert het niet, er is het bericht "de gladstrijkbewerking is niet voltooid"...

aideforum4.jpg

Zijn uw 3 geleidingscurves onafhankelijk van elkaar?

Je hebt nodig

Eén schets per profiel

Een schets door geleidingscurven

dus 6 schetsen

Zijn je 3 profielen gesloten?

@+

Inderdaad fout nummer 1, ik had 2 splines op het oppervlak in dezelfde 3D-schets. Hij wil me gewoon niet valideren "De gladstrijkoperatie is niet voltooid"

aideforum5.jpg

Heel erg bedankt voor je kostbare hulp, het is echt super super leuk!! Dit forum is geweldig :-)

1 like