Batchconverter dxf met buiglijn afhankelijk van het model

Hallo allemaal,

Snelle vraag, zou iemand ervoor kunnen zorgen dat bij het exporteren van mijn dxf van plaatwerkonderdelen met batchconverter van de mycadtool, ik mijn buiglijnen met verschillende kleuren kan hebben met behulp van een model zoals op SolidWorks?

Ik denk niet dat het mogelijk is, noch in batch-converter, noch in SW op een plaatwerkonderdeel zonder door een MEP te gaan.
Batchconverter gebruikt alleen de functie opslaan als, batch:

Er zijn geen lagen, kleuren of andere opties beschikbaar.
In de SW2020 opties ook niets gevonden.

2 likes

Bedankt voor je antwoord, van mijn kant ben ik op SW 2023, het is voor mij mogelijk om een laag met verschillende kleuren op mijn DXF-export te hebben, bijgevoegd is een voorbeeld

1 like

1 like

Hallo;

Zorg ervoor dat u de 3D(SLDPRT)->2D(DXF/DWG)-conversie niet verwart met de MEP2D(SLDDRW)-→ 2D(DXF/DWG)-conversie.
In het eerste geval geeft BatchConverter niet om lagen.
In het tweede geval hangt het af van de Solidworks-instellingen, als u het systematische gebruik van laagprojecties heeft aangevraagd, moet Batchconverter deze instellingen behouden

Vriendelijke groeten...

Persoonlijke noot:
Ik vind het zonde om na de projectie alles op de " 0 " laag te zetten:
image
het is ook mogelijk dat dit de conversie van uw lijnen in 3D->dxf-modus verhindert... maar ik betwijfel het.

3 likes

Goede opmerking, ik ga een andere laag maken voor de vouwlijnen.
Na wat testen merkte ik dat batchconverter de laag die ik had gemaakt (met kleurvouwlijnen) overschreef met een basislaag met alleen extra vouwlijnen, maar die niet te onderscheiden zijn.