Hallo, hier ben ik een geleiderail aan het maken op Solidworks en ik moet een krachtsimulatie (Xpress Simulation) doen op dit onderdeel, maar ik blokkeer alsjeblieft, ik heb hulp nodig, eigenlijk zie ik niet echt hoe ik het moet doen.
Bij voorbaat dank
capture_rail_2.png
Goedenavond
Je zegt ""Ik moet een krachtsimulatie doen (Xpress-simulatie)""
Je geeft niet veel details over waar je blokkeert
- Na het inlezen in het koffiedik gaan we er dan ook vanuit dat de rail helemaal vast zit!
- Je zegt ""krachtsimulatie "" maar je zegt niets over deze kracht die statisch zou moeten worden uitgeoefend, ergens op de rail, maar waar, in welke zin, mysterie!
- Wordt deze kracht uitgeoefend in compressie (van boven naar beneden) of in spanning, wat ons zou verbazen gezien de vorm van het loopprofiel: het is waarschijnlijk dat het aanbrengpunt een rol is, of een groter gebied als het een lager of een pad is. Dit definieert het type contact dat moet worden toegepast en daarom verandert het resultaat veel en vooral wat er moet worden gedaan om dit te bereiken.
Daarnaast moet je weten dat (Xpress simulation) alleen statisch doet en vooral heel erg beperkte simulatiefuncties heeft, wat betekent dat je niet te gulzig moet zijn voor de verwachte simulatie.
Zo kun je je beeld compleet maken , vooral wat te maken heeft met de toepassing van een kracht waarvan we absoluut niets weten.
Bovendien is het uit beleefdheid gebruikelijk om een minimale indicatie te geven over de beoogde toepassing, omdat in dit geval over het algemeen een rail wordt ingevoegd in een samenstel dat een doel dient.
Vriendelijke groeten
Hallo
Gezien de datum en de aanvraag lijkt het furieus veel op een studie voor een schoolproject. Dus als ik het goed begrijp, is je gevraagd om een simulatie om je stuk te valideren; Je hebt dus nodig:
* Definieer het scenario van het onderzoek (het scenario, wat gebeurt er en waar)
* Definieer de maximale mechanische acties die in het systeem en op het onderdeel worden uitgeoefend (tip: Solidworks maakt het heel goed mogelijk om grafische statica te doen)
* definieer de verbanden van het bestudeerde deel (verschillende mogelijkheden en over het algemeen nemen we het meest beperkte geval als we twijfelen)
* Bepaal of er rekening moet worden gehouden met spanningen of spanningen
* simuleren(s) en concluderen
2 likes
Heb je ooit een studie gedaan met Xpress?
- Zo ja, waar blokkeer je deze nieuwe studie?
- Zo niet, begin dan met het volgen van de tutorial die in de software is geïntegreerd en kom dan terug naar je studie en eventueel naar ons.
SW Simu Xpress is vrij eenvoudig in gebruik. Voor de verbindingen is het geblokkeerd of geblokkeerd, je hoeft alleen maar met de scheidingscurven te spelen om de toepassingsgebieden van de blokkades en krachten/druk te definiëren.
2 likes
Bedankt voor de antwoorden, maar wat ik in feite bedoel is dat ik niet weet of er krachten op van toepassing zijn, in mijn studeerkamer wordt de rail gebruikt om een glijbaan te schuiven waarop een deur zit. En het probleem is dat ik niet echt weet wat ik moet aantrekken, een kracht. enz. of andere. Ik had al een test gedaan met krachten op SimulationExpress, maar het zou me een onwaarschijnlijk resultaat geven, en dus zou ik moeten weten wat ik moest doen en krachten moeten zetten. enz.
Hallo
Op dit moment zien we geen stuk, we hebben geen andere details, dus we kunnen alleen zeggen van het algemene.......
Wat is het type slede/railcontact? Is er een mogelijkheid van storing/overbelasting? Hoe wordt het spoor ondersteund? Moet er rekening worden gehouden met vermoeidheid door een bewegende last? Enz......
Waar is het algemene plan / foto / schets waarmee we de te overwegen zaak kunnen bespreken??
A priori, als uw rail is gemaakt van staal (S235 bijvoorbeeld), van "normale" grootte (in de 40 mm hoog voor een deur van 2,2 m x 0,9 m), met een normale deur (die geen honderden kg weegt) en rollen met een diameter groter dan 20 mm in vulkollan of ander polymeer, denk ik niet dat het nodig is om een RdM-studie te doen; Hetzelfde geldt als u een commercieel systeem opnieuw uitvoert door de instructies te respecteren......
"Ik weet niet of er krachten zijn die erop van toepassing zijn"
Het kan zijn dat we de basis moeten herzien voordat we een simulatie willen doen. Begin dus met het doen van een statische studie van je systeem, kamer voor kamer, dit zal je in staat stellen om te implementeren wat je, normaal gesproken, hebt geleerd in de techno / natuurkunde les.
1 like
Hallo
De eerste vraag die je jezelf moet stellen en het antwoord zal van onze student komen (overigens niet erg ijverig in het opvolgen van zijn post), is om te weten of hij de juiste woordenschat gebruikt.
Hij zegt dit: "De baan wordt gebruikt om een glijbaan te schuiven waar een deur op zit. ""
We kunnen hier dus een aantal dingen uit afleiden:
- Als het een deur is, moet er, als u wilt dat de opening gemakkelijk is, twee rollen of twee sledes hebben.
- Als het pads zijn, is het een type contact dat wordt overgebracht op de geleiderail, maar met wrijving die afhankelijk is van het materiaal van de pad.
- Ofwel het zijn rollen dus de connector en een massa (het totale gewicht van de deur met zijn handvat, zijn rollen en deze rolhouders) die zal worden verdeeld over twee punten die overeenkomen met de twee raakpunten.
Je hoeft dus niet naar een polikliniek te zijn geweest om het tot nu toe te begrijpen! MAAR: omdat er een maar onze student lijkt het verschil niet te kennen tussen een massa en een kracht. Kracht wordt bijvoorbeeld gebruikt wanneer u geen cilinder op een werkstuk hebt duwen. Als het een onderdeel met een massa is, moet u de massa (in kg of pond) de richting naar de grond aangeven en de zwaartekrachtfunctie activeren om betere resultaten te krijgen.
Ik hoop dat de studenten van @Maldoror00 (die ik erg aardig vind om alle informatie over schaatsen en andere materialen te geven) hem dit soort dilemma's niet stellen, want in dat geval heb ik medelijden met hem ;-) ;-) ;-)
Vriendelijke groeten
PS: @tous tussen ons, maar vertel niemand om PEF-simulatie te doen voor een hangende deur. Wetende dat we maar één skid of een enkele rol nodig hebben om de helft van de massa erop aan te brengen en zoals we weten (uit Marseille) dat als er een probleem is, er eerder op de schroeven zal zijn die de pads of rollen vasthouden en dat, zoals we weten, zowel de weerstand van de gestandaardiseerde schroeven als door de leverancier de toegestane belasting op de schaats of de kiezelsteen. Hij heeft niet eens een rekenmachine nodig om te weten of het weerstand zal bieden.
Nou, ik ga weer aan het werk!! Ik vraag me wel eens af of RDM voor sommigen niet Ras Du Melon betekent.
2 likes