Ik ben op zoek naar een functie die ik enkele jaren geleden in een Excel-bestand zag. In dit bestand was er een reeks cellen omgeven door een blauw kader (geen blauwe randen, het blauw kwam van het object). Het was een bestand dat werd gebruikt om onze uren in te klokken en dus toen we bij de laatste regel van het invoerbereik aankwamen, werd er automatisch een regel ingevoegd zodat we zonder gehannes andere regels konden invoeren. Het was geen macro, maar een Excel-functie.
Een weergave om te illustreren wat ik me herinner:
Dus door regel 5 in te typen, wordt er automatisch een regel ingevoegd enzovoort. Het gebied in blauw breidt zich geleidelijk uit.
Omdat ik deze functie in mijn herinneringen zelf in nieuwe bestanden had gebruikt en ik de Excel-menu's doornam. We hadden over het algemeen bijna geen macro's.
In de tabel van de bijgevoegde classificatie, als u uw cellen invult door naar de volgende te gaan door op de [TAB]-toets te drukken. Eenmaal in de laatste cel wordt een nieuwe rij gemaakt met de tabelopmaak.
Tabellen in Excel brengen veel dingen met zich mee: automatisch opmaken, sorteren, geeft een naam aan het bereik, geeft een naam aan elke kolom en wordt gebruikt in formules....
Meer informatie: https://support.office.com/fr-fr/article/Utiliser-des-tableaux-Excel-pour-g%C3%A9rer-les-informations-1c3d9852-4b0b-4496-a1fc-30c5121fb05e?ui=fr-FR&rs=fr-FR&ad=FR