Hulp nodig bij complexe geometrie op solidworks

Hoi allemaal

Hier probeer ik een kunstaas te maken om complexe geometrie te leren, het probleem is dat ik nergens kan komen. Ik heb verschillende  tutorials  bekeken en  ondanks vele uren  lijkt het nergens op

Ik heb  3 schetsen,  zie foto, maar ik weet niet hoe ik het moet doen  als je aanwijzingen hebt of een goed uitgevoerde  tutorial (die op de pols van de föhn, ik kan mijn weg niet vinden)

Het rechteraanzicht moet overal in het vooraanzicht hetzelfde zijn

Hallo 

Wat is de vraag? Ik begrijp dat je het niet kunt, maar om wat te doen????? Wat wil je?

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Ik zou graag het kunstaas uit deze schetsen willen modelleren; maar ik kan het niet

Om mijn verzoek toe te lichten

ok kijk hier, het kan helpen.

https://www.youtube.com/watch?v=KRWtORzis0A

Persoonlijk ga ik door een gladstrijking.

Teken je geleidingscurven (die het kunstaas aan de boven- en onderkant volgen) vanuit het vooraanzicht.

Teken drie profielen van het kunstaas op drie verschillende vlakken, evenwijdig aan het vlak aan de rechterkant

Breng vervolgens een afvlakkingsfunctie in evenwicht met de 3 profielen van het parallelle vlak als profiel en leid de schets in vooraanzicht.

5 likes

Bedankt voor de tutorial die ik aan het testen ben, ik heb een vraag die ik later nog andere zal hebben:)

Waarom een schets verandert van blauw naar grijs

Van blauw naar grijs?

Wanneer u de schets bewerkt, is deze blauw.

Als je de schets verlaat, wordt ze dronken.

Is dat de vraag? Heb ik gelijk? :p ^^

2 likes

Dank je wel Bart

Vraag: wat doe ik met mijn schetsen aan de bovenkant en die aan de rechterkant?

De basis is om de hoofdafbeelding op het gezichtsvlak te plaatsen

1 like

Ga dan met een Spline over de gehele contour.

1 like

En als het model verschillende diktes heeft, doen we hetzelfde ^me ding in het bovenaanzicht en in het rechteraanzicht.

1 like

Hoe ga je terug met een spline. Ik begreep niet  alles. Wat ik graag zou willen doen is dit

https://www.youtube.com/watch?v=fA2-i34UVUo

Hallo

Ik denk dat als je het verschil tussen een blauwe en grijze schets niet weet, dat komt omdat je een beginner bent op SolidWorks. Naar mijn mening denk ik dat het beter is om met eenvoudigere stukken te beginnen om je handen vuil te maken. Met SolidWorks zijn er verschillende tutorials op progressief niveau. Doe ze in volgorde.

3 likes

Hallo

Een tijdje geleden schreef ik een tutorial over een makreel, het kan je helpen. Ik heb een tutorial voor je online gezet, maar ik kopieer hem hier omdat de Lynkoa-interface me soms ontgaat

Fijne dag

modelisation_dun_poisson.pdf
3 likes

Hallo

Ja, Obi wan, ik ben een beginner in zelfstudie, dus ik begrijp niet per se alles, ondanks de lange uren die ik voor de pdf- en video-tutorials heb doorgebracht

Mijn project is om 3D onderdelen te maken om ze te printen. Bedankt voor de pdf van de vis, het is wat ik nodig heb.  Ik zal proberen een resultaat te krijgen. 

In het begin ontwierp ik het onderdeel met extrusie, vervolgens boren, filet, materiaalverwijdering.... (dus ik probeer de basis te verwerven. Het probleem is voor de juiste weergave,  ik kan deze schets niet zien. De leave-functie staat dit niet toe

Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
Vis
1 like

Hallo

Ik heb de fout in de naam van de tutorial gecorrigeerd, het heet nu Oppervlaktemodellering van een vis.

Als dat het geval is, is dit het stiekeme probleem met 3D-printers. Alleen omdat je ze bij Darty voor €300 kunt vinden, wil nog niet zeggen dat ze gemakkelijk te gebruiken zijn. Je hebt software nodig om het bestanden te eten te geven en zelfs als je er een van internet steelt, moet je nog steeds weten hoe je het moet gebruiken. Het is niet erg ingewikkeld, maar vereist toewijding. Ik ben niet overtuigd van de echte interesse voor het grote publiek na het wonder van het zien van het stuk dat alleen maar pixels was dat uit het niets kwam. Aan de andere kant is er voor een ontwerpbureau of nog meer een ontwerper geen foto.

In dit verband, goedenavond en veel succes