Hulp nodig bij het positioneren van 2 cirkel

Hallo, ik zou graag hulp willen bij een onderdeel dat ik aan het maken ben. Ik moet 3 cirkels plaatsen om gaten te maken, ik heb er een geplaatst die het eenvoudigst was omdat ik hem gewoon hoefde uit te lijnen met de straal van 19 en hem op de symmetrie-as moest plaatsen. Voor de andere 2 heb ik ze op de plank gezet, maar ik weet niet waar ik ze precies moet plaatsen, want ik zie geen enkele aanwijzing of iemand me daarbij zou kunnen helpen.

Ik heb ze uiteindelijk op 45 graden geplaatst.

Hallo 60532,
Je gaten zijn op gelijke afstand, je plaatst er een op zijn plaats en dan doe je een eenvoudige herhaling. Of je stelt ze met z'n drieën voor op 120°...
@+.
AR.

7 likes

Cartoonisten zullen in dit specifieke geval in 98% van de gevallen cirkelvormige herhaling gebruiken.
Aan de ene kant, vergeet niet dat als je er je werk van maakt, je onderdelen door andere collega's kunnen worden gebruikt, dus als iedereen dezelfde basis gebruikt, is het praktischer. :blush:

Na een andere methode kun je een driehoek tekenen die elk gat verbindt, en de gelijkzijdige terugkeer werkt ook.
Als ik stagiaires heb, dwing ik ze om me 2-3 verschillende methoden te geven om hetzelfde resultaat te bereiken en me niet te conformeren aan een enkele manier van doen, in sommige gevallen kan het helpen. (het is een beetje in tegenspraak met mijn eerste deel van het antwoord, maar dat ben ik :laughing: allemaal)

5 likes

@60532, het is waar dat het intuïtief is als een citaat ... En zo heb je een perfecte weergave van wat je niet moet doen!

Net daarom vragen we om alles op een rijtje te zetten, om te voorkomen dat onderaannemers moeten extrapoleren. Tenminste, nu weet je waarom :slight_smile:

Anders, om in de richting van vrienden te gaan, doet een cirkelvormige herhaling inderdaad het werk. Persoonlijk doe ik het nooit zo (sorry @FUZ3D, ik ben de resterende 2% ^^) Ik geef de voorkeur aan puntherhalingen.
Simpelweg omdat ik het gemakkelijker vind om achteraf aan te passen, om ongelijke hoeken weer te geven of om gaten toe te voegen.

3 likes

Ik ben meer een koe, ik laat hem op zijn eigen manier tekenen, dan laat ik hem 2-3 technieken zien en vraag ik hem om het stuk opnieuw te doen en toe te passen. (hier cirkelvormige herhaling)

Doen en ongedaan maken is werken

2 likes

Ik vind het leuk om achter te gaan, te kijken wat hij doet en weg te gaan met de mededeling "ha, zo zou ik het niet hebben gedaan"
Het zorgt voor een moment van stress en twijfel en het stelt hem in staat zijn keuze te maken :rofl:

3 likes

Zelfde @coin37coin , zelfde humor van m... Voor mij!

2 likes

Hallo;
Bij nader inzien is @60532 bezig met " CAD-softwaretraining..."  " van de Ecole Centrale Paris"...
http://cao.centralesupelec.fr/documents/catia_v5_poly_v3-3.pdf

Als ik een beetje kijk, staat het antwoord op de vorige pagina:
image

De tweede les van de dag is: kijk altijd naar de elementen als één geheel.
:roll_eyes:

Maar ik sluit me aan bij mijn collega's... Dit is niet het beste voorbeeld van een citaat dat ik te zien heb gekregen... laten we zeggen dat " Ik zou het ook niet zo hebben gedaan..."  »

Vriendelijke groeten.

5 likes

Voor de herhaling zou ik zeggen dat het van het geval afhangt:

• aantal gaten bepaald door een element van de handel, dus waarschijnlijk niet variëren: als het 3, 4, 5 of 6 is, doe ik alles in de schets (een veelhoek die SW heel goed weet te doen en het werkt);
  • Als de NB groot is (standaard flens maar grote diameter) of waarschijnlijk zal variëren, is het herhaling.

In dit geval begint de stagiair (of collega) met het krijgen van een keppeltje omdat hij de assistentiefunctie voor de piercing niet heeft gebruikt!