Noodzaak om externe referenties uit te leggen

Hallo, ik wil graag een punt verduidelijken over externe referenties.

Wanneer u een onderdeel maakt ten opzichte van anderen in een assembly, zijn er externe referenties nodig.

Mijn vraag is de volgende, wanneer ik de genoemde vergadering hernoem, wat moet ik dan doen zodat de relaties niet verloren gaan. En zo ja, hoe update je alles?

Bedankt.

Hallo, de beste manier om niets te verliezen, is door composities te maken om mee te nemen.

Hierdoor kunt u alle kamers en de assemblage hernoemen, zonder iets te verliezen.

Zie afbeelding: Bestand/compositie om mee te nemen.

compo.png
2 likes

Hallo

Het lijkt mij dat we de externe referenties behouden als we een save-under van een assembly doen, toch?

Anders, om te controleren of bij te werken, bij het openen van de assemblage, voordat u op openen klikt wanneer u deze al hebt geselecteerd, heeft u een knop "Referenties".

1 like

Het is waar dat er ook de oplossing van Lucas is.

Ik voeg een afbeelding toe om zijn woorden te illustreren =)

Aan de andere kant, persoonlijk, om zeker te zijn van mijn zet en om niet in de war te raken, maak ik, zodra ik de namen van het onderdeel of de assemblage of het lid van het Europees Parlement verander, een take-away comp, dit beperkt het risico op fouten.

ref.png
1 like

@Bart dank je, ik weet het en het is niet wat ik nodig heb.

@.PL dat is precies waar ik in het duister tast.

1 like

Persoonlijk verlies ik met een simpele "Opslaan als" in Solidworks niets en hoef ik niets speciaals te doen om mijn onderdelen te vinden (niet geldig bij een "Rename" van de verkenner).

Om er echter geen problemen te hebben en om het te laten werken, moet u uw onderdelen uit de assemblage openen.

Ha, ik heb net je vraag nog eens gelezen... Ik had het verkeerd begrepen.
Als u de naam van uw hoofdassembly wijzigt, gaan er geen links verloren. Links die verloren gaan, zijn alleen als u de naam van een van uw onderdelen (of subassemblages) van uw hoofdassemblage wijzigt. (tenzij je doet wat ik hierboven zeg)

1 like

Ok, daarom heb ik een afbeelding toegevoegd om te laten zien wat Lucas bedoelde.

1 like

Om je vraag te beantwoorden:

"Als ik de genoemde vergadering een andere naam geef, wat moet ik dan doen zodat de relaties niet verloren gaan?"

-Hernoem uw onderdelen of assemblage naar wens.

Klik op bestand/openen

Beweeg met de muis over de assemblage en klik op referenties zoals in de afbeelding.

Klik vervolgens op de onderdelen die zich in het linkerdeelvenster bevinden en selecteer vervangen.

Klik ten slotte op het nieuwe onderdeel of de nieuwe assemblage of andere

Open alles en sla op.

Bovendien, als u alleen uw assembly wilt hernoemen, doe ze dan gewoon, wanneer u de assembly opnieuw opent, zal Sw u vragen om de referenties te matchen of niet. Klik op ja, en je bent klaar =)

2 likes

Externe verwijzingen vergrendelen en verbreken

U kunt de externe verwijzingen van componenten of functies die in de context van een assemblage zijn gemaakt, en de externe verwijzingen van verschillende soorten afgeleide onderdelen vergrendelen, ontgrendelen of verbreken.

Wanneer u de externe verwijzingen van een onderdeel vergrendelt, worden bestaande verwijzingen niet meer bijgewerkt en kunt u geen nieuwe verwijzingen aan dat onderdeel toevoegen.

Zodra de externe referenties zijn ontgrendeld, kunt u nieuwe referenties toevoegen of bestaande bewerken.

Wanneer u externe verwijzingen onderbreekt, worden bestaande externe verwijzingen niet meer bijgewerkt en kunnen ze niet worden hersteld. U kunt nieuwe verwijzingen aan de component toevoegen. U kunt verbroken schetsrelaties vervangen door schetsrelaties die niet naar de assemblage verwijzen.

U kunt een enkel item selecteren en alle externe verwijzingen vermelden. Je kunt de set in één keer vergrendelen, ontgrendelen of breken.

U kunt de assemblage op het hoogste niveau of een subassemblage selecteren en een lijst maken van alle componenten in de hiërarchie die externe verwijzingen bevatten. (Individuele referenties worden niet vermeld.) U kunt de externe verwijzingen van alle vermelde componenten of alleen de geselecteerde componenten vergrendelen, ontgrendelen of verbreken.

Externe verwijzingen vergrendelen, ontgrendelen of verbreken:

1. In de FeatureManager-ontwerpstructuur:
    • Klik voor een afzonderlijk onderdeel met de rechtermuisknop op de functie, het onderdeel, de behuizing of het onderdeel.
    • Voor alle onderdelen in de hiërarchie van een submerk klikt u met de rechtermuisknop op het submerk.
    • Voor alle onderdelen in de hiërarchie van de gehele assemblage klikt u met de rechtermuisknop op de naam van de assemblage bovenaan de boomstructuur.
  2.  Klik op Externe verwijzingen weergeven.

Dit is alleen beschikbaar voor objecten met externe verwijzingen.

3. Bekijk de informatie en stel de opties in het dialoogvenster Externe verwijzingen voor in.

De opties variëren afhankelijk van of u een afzonderlijk onderdeel of een assemblage hebt geselecteerd.

4. Klik op OK .

Solidworks Explorer (standaard meegeleverd) is de tool (exclusief PDM of gelijkwaardig) om externe refs te beheren.

1 like

We kunnen ook de ouder/kind-niveaus in de volgende volgorde toelichten:

1 - Tekening: Ze kunnen naar believen worden hernoemd zonder enige gevolgen.

2 - Assemblage: Als het wordt hernoemd, gaat de link met de tekening verloren, maar niet met de onderdelen/subassemblage.

3 - Onderdeel/subassemblage: Als ze worden hernoemd, gaat de link met de assemblage en tekening van elk hernoemd onderdeel/submerk verloren.

3 likes

Philippe vatte het heel goed samen!

We kunnen niet duidelijker zijn =)

Dank je wel Philippe!

2 likes

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, het is een beetje duidelijker.

Ik zal tests doen om dit aspect onder de knie te krijgen op basis van uw antwoorden.

Fijne dag