Behoefte aan een technische oplossing voor transportbanden

Hoi allemaal

Vandaag stel ik een technisch probleem voor aan onze vrienden, de ontwerpers in technisch ontwerp^^

Het gaat hier om de overdracht van het product tussen twee transportbanden: de ene horizontaal naar buiten, de andere loodrecht en 15° hellend.

Ik voeg een schets bij die een lange toespraak waard zal zijn:p

Ik wil bekers die in bulk (maar nooit op elkaar) op de eerste horizontale mat  zijn gelegd, overbrengen naar de tweede loodrechte mat, lager en met een helling van 15°. De cups moeten over de tweede mat worden verspreid. Niet per se op regelmatige basis, maar zoveel mogelijk. Om de boel op te fleuren... Idealiter zonder mechanische actuator (kies voor onze vriend zwaartekracht!) Hier. Ik laat je meedenken en blijf beschikbaar voor je vragen.

De tapijten zijn 570 breed. De bekers zijn Ø10cm dik, 2cm qlq gram.  

problemetech.pdf
Hallo, komen de bekers op de transportband aan op vooraf gedefinieerde lijnen of ook in bulk?

Op de eerste mat (de bovenste): de cups worden willekeurig verdeeld.

Op de tweede mat (de "helling"): De cups hoeven alleen maar verdeeld te worden. Niet op elkaar. Ze kunnen elkaar aanraken. Vervolgens worden ze gesorteerd en in batches opgeborgen.

Het is gewoon een overdracht van de ene stapel naar de andere.

Hallo

Misschien een gevouwen plaatwerkhelling die gedraaid zou zijn?

Maar het hangt allemaal af van de kwetsbaarheid van de bekers, omdat ze het risico lopen snelheid te winnen op de helling.

4 likes

@FLOP1: Ik heb dezelfde aanpak. Het probleem is dat alle kopjes aan dezelfde kant zitten... Ik denk dat er een "truc" is om op deze manier te worden uitgebuit. De bekers zijn gemaakt van plastic. Geen zorgen over kwetsbaarheid.

Hallo

zelfde idee als 1 FLOP1 hoeft alleen maar paden te maken zodat we de verdeling van de eerste stapel krijgen

6 likes

Geen betere ideeën dan @franck.ceroux  ... Aan de andere kant, vergeet niet om bij elke padingang een soort trechter te maken zodat er geen kopje vast komt te zitten tegen een "pilaar" (de ruimte tussen twee ingangen)

3 likes

@franck.ceroux: Ja, dat ben ik met je eens. :p

Ik had ook hetzelfde idee, maar als de cups de lijnen niet respecteren, kunnen ze vast komen te zitten...
1 like

Hallo

3-4 rechte  stortkokers verdeeld langs de eerste transportband en die in stappen  op de tweede aankomt. 

Het kan de bekers "may-ready" verdelen.

sans_titre.png
2 likes

+1 munt37munt Je hebt trechters nodig bij de ingang, je kunt de verdeling ook op de mat forceren als de stukken voldoende grip hebben en je het risico dat het overlapt kunt elimineren. Wanneer een kopje door een pad gaat, draait het een geleider Y die dit pad sluit en naar het volgende leidt. Op het moment dat een kopje door het tweede pad gaat, opent het het eerste weer en sluit het tweede, enz

1 like

Hoeveel krijgen we als we :) vinden

2 likes

@pierre.marie.ferry : de trots om deel uit te maken van de Lynkoa-gemeenschap ;-)

5 likes

@franck.ceroux, ik ben een beetje bang dat je het ding niet veel ingewikkelder zult maken met het risico op epileptische aanvallen en andere geïmproviseerde anomalieën (dat gezegd hebbende, voor de creatieve kant erken ik dat het geweldig is)

@Frederic, eenvoudige en effectieve ^^. Je moet alleen oppassen dat de cups niet op hun rug komen bij de finish met de snelheid. (met de oplossing van Franck.Ceroux is het overdreven en/of met een zachtere helling

1 like

Heel oké coin37coin, het is niet nodig om het ingewikkelder te maken, want ik vraag het niet in de verklaring van de technische PB.

2 likes

coin37coin, in mijn oplossing kun je de helling ook verzachten door de hellingen naar een hoger deel van de transportband te "draaien".

Hallo allemaal,

Op de bovenste transportband  zou ik twee voor drie kammen voor de trechters plaatsen.
Laat het me uitleggen: loodrecht op de mat een plaat waarop pinnen met een afstand van de breedte van de cups + X zijn gelast. De eerste platte met bijvoorbeeld twee of drie assen, het stelt je in staat om de kopjes te geleiden en van elkaar te scheiden, dan nog een platte maar met 4 of 5 assen om de geleiding te verfijnen en een laatste om alles goed te plaatsen:

Zie bijlage

sans_titre.jpg
4 likes

Hallo

Om een transportband voor optische lenzen te maken, is het stroomopwaarts van de helling noodzakelijk om verticale staven te plaatsen waarmee de cups kunnen worden voorgeoriënteerd

in fasen door 2 staven door 4 en het aantal ingangen van de dia.

Het materiaal voor de glijbaan? Ik gebruik nilatron, het werkt heel goed en je kunt vrij complexe vormen geven. Het laat geen sporen achter op de producten en het glijdt net genoeg 

2 likes

Op 5mm klaar @pierre.marie.ferry maakte de tekening lol 

dus dat is op, het werkt, ik heb het gemaakt en geïnstalleerd

2 likes

Hartelijk dank aan iedereen voor uw interesse in het vinden van technische oplossingen!!! Met mijn team hebben we gekozen voor een 'glijbaan' in 304L RVS plaat (voeding nodig) gevormd dankzij Logitrace. We doen dan testen zonder scheiders. Dan met (ik betwijfel of het zonder kan werken).

@Gerald en  @pierre.marie.ferry jullie ideeën zijn erg ingenieus!! Ik gebruik ze niet in mijn huidige toepassing, maar ze worden zorgvuldig genoteerd:p 

En nogmaals dank aan franck.ceroux die het beste antwoord gaf:) Ik neem ook nota van de oplossing van Frédéric , die niet kan worden uitgesloten.

Bedankt allemaal en het Lynkoa-platform;)

(PS: ik probeer je op de hoogte te houden van de voortgang met foto's hier!)

5 likes