Hoi allemaal
We hebben de SolidWorks PDM naar mijn bedrijf gebracht.
Als gevolg hiervan hebben we onze componentenbibliotheek binnen de PDM verplaatst.
Tot zover geen probleem.
Aan de andere kant, als ik een onderdeel toevoeg aan de bibliotheek op mijn computer, is dit onderdeel niet zichtbaar op de andere computers van het bedrijf.
De verversknop in de bibliotheek helpt niet.
De enige oplossing is om (via de verkenner) in de kluis te navigeren en op het bestand toevoegen te klikken om de e-tekenvisualisatie te laden. Als u de gegevensmap, versie of een ander tabblad dan het voorbeeld bekijkt, worden de componenten niet zichtbaar op de werkstations van de gebruiker.
Deze manipulatie is een beetje zwaar (zelfs als we maar met 4 zijn).
Heeft u een andere oplossing?
Bij voorbaat dank
Hallo
dit komt door het feit dat het tabblad Solidworks-bibliotheek alleen de bestanden ziet die aanwezig zijn op de harde schijf van de computer, en daarom is een bestand dat nooit door een computer is geopend, niet aanwezig op de harde schijf van de computer.
Om alle bestanden in de bibliotheek te zien, moet u met de rechtermuisknop op de map klikken en de nieuwste versie krijgen. Hiermee worden alle bestanden in de map op dit moment in de lokale cache geladen.
We hebben deze operatie geautomatiseerd. Bij het inloggen in de EPDM-kluis krijgt de gebruiker automatisch de inhoud van de map te zien. Het is niet perfect, maar elke gebruiker heeft in ieder geval de inhoud van deze bibliotheek elke dag bijgewerkt .
Deze optie moet worden ingesteld in de admin > Groeps- > Groepsnaam > Cache-optie
Er is ook een MyPDMTool-tool die uitgebreider lijkt, maar ik heb nooit de tijd genomen om te kijken.
3 likes
Dank je wel Pierre, ik zal het zo proberen.