Ik ben bezig met het creëren van een functiebibliotheek om snel modulaire configuraties in mijn kamers te creëren (voornamelijk kanaalnetwerken) en ik worstel met de referenties die moeten worden gegeven om mijn functie te positioneren voor de integratie ervan.
Ik begon met reeds bestaande functies en splitste ze op om te begrijpen hoe ze werken. Ik slaag erin om het stuk te maken dat ik wil, om de modulaire ribben goed in te voegen, maar ik kan mijn referenties niet definiëren.
In de bijgevoegde afbeelding zie je de trechter die ik aan het maken ben. Mijn probleem zit in de Feature Manager-boom, de referentiemap bevat het stortingsvlak, ik wil graag de ronde rand toevoegen zodat mijn trechter gecentreerd is met de stortpijp. Hoe doe je dat???
Ik heb een paar tutorials gelezen, maar het wordt niet duidelijk uitgelegd (in de link naar de bijgevoegde tutorial geeft de auteur aan om de juiste referenties te kiezen, maar hij bepaalt niet hoe hij ze moet toeschrijven). http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/les-fonctions-de-biblioth-que
In je bibliotheekfunctie zou je een cilinder als basisvorm moeten hebben en in de schets van je hopperfunctie de cirkel concentrisch moeten maken met deze basiscilinder.
Dus wanneer u uw bibliotheekfunctie invoegt, zal deze u vragen om naar de rand van een cilinder te wijzen om deze coaxiaal te maken met de cirkel van de trechterschets.
Ik weet niet of ik heel duidelijk was in mijn uitleg...
@Lucas, Bedankt voor de snelheid van de reactie, helaas hebben we het niet over dezelfde referenties, wat je me laat zien is om de gerefereerde elementen in mijn kamer op te nemen op het moment van de opname, in mijn geval ben ik op zoek naar de positioneringsreferenties van mijn functie voor de integratie ervan in een kamer. Afgezien daarvan, bedankt voor de link naar de video, het zal me enorm helpen tijdens de volgende "stop"!
@benoit, ik begreep je uitleg, en inderdaad, mijn referentie wordt automatisch aangemaakt als ik de juiste schetsrelaties vastleg, ik heb veel gewerkt en ik heb de juiste cocirculariteitsrelatie gevonden die goed gaat!! Hartelijk dank