Ik werk voor het eerst aan de oprichting van een SolidWorks-bibliotheek. Helaas heb ik een probleem dat blijft bestaan. Ik voeg het betreffende document bij.
Ik werk aan een in- en uitlaat van een schroeftransporteur. Er zijn drie referenties. Een schetspunt dat het punt is van implantatie van het onderdeel en twee vlakken met betrekking tot de twee schetsen die in de mond aanwezig zijn. (er zijn twee schetsen omdat er verschillende vormen kunnen zijn bij de in- en uitgang van de mond).
Ik heb op dit boekenplankstuk verschillende configuraties gemaakt vanwege de verschillende afmetingen, waaronder DE HOOGTE, wat voor mij een probleem is. Wanneer ik een mond in een transportband steek, selecteer ik mijn referenties. Alleen het bovenste vlak van mijn mond in de transportband wordt aangedreven door de offset-waarde die ik op dit vlak (in de transportband) heb gezet en niet door de hoogte van mijn mond die ik stroomopwaarts heb geplaatst.
Ik had toen graag willen weten, of het mogelijk was om referenties te verwijderen om bijvoorbeeld mijn mondhoogte te kunnen behouden? Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben geweest, maar eigenlijk zou ik willen dat de hoogte van mijn mond wordt bepaald door mijn bibliotheekstuk en niet door het vliegtuig in mijn transportband. Bedankt voor je hulp!
Ik heb de indruk dat het meer een kwestie van methode is, omdat er maar één controlerend object kan zijn. Een maag kan zichzelf niet verteren, ook al durf ik het te zeggen!
Als ik het begrijp, heeft de transportband zijn eigen logica (( transportband wordt aangedreven door de offset-waarde ??? )) en de mond heeft een vormlogica met referentiepunten voor de ondersteuningen, die waarschijnlijk anders is.
Je probleem, als ik het goed begrijp, is om een enkele repository te hebben. Ik heb de indruk dat de master repository en de transportband, dus je moet een referentie vinden in je voyeur die niet verandert, ongeacht de configuratie van je transportband en dat je deze referentie gebruikt, die virtueel kan zijn om je monden te wiggen.
Dit is een klassiek probleem in de auto-industrie en erger in de luchtvaart waar een gemeenschappelijk virtueel referentiepunt wordt gebruikt voor alle onderdelen. Alle onderdelen van een auto worden bijvoorbeeld beoordeeld ten opzichte van dit ene punt (in het verleden was het aan de achterkant, maar tegenwoordig is het een punt op een platform, wetende dat er meerdere platforms naast elkaar bestaan op een lopende band.
Kunt u ons meer vertellen over de relatie en de variaties in referentie tussen uw transportband en uw monden? (het is niet erg expliciet op je tekening ;-) )
dus voor de duidelijkheid zal ik mijn uitleg illustreren met illustraties in PJ.
Kortom, we hebben een mond met verschillende configuraties die 3 referenties heeft. (zie Mond en zijn configuraties; Bouches en zijn referenties). Mijn mond is getekend met twee aparte schetsen getekend op 2 verschillende vlakken. De twee schetsen zijn vergelijkbaar. Ze zijn in feite een rechthoek met 4 filets op elke hoek, om de vorm van de schets te kunnen variëren (om een ronde of vierkante schets te maken, min of meer tenminste). Vervolgens verbindt een gladstrijkfunctie de twee schetsen met een dikte van 3 mm.
Vervolgens is het de bedoeling om deze monden dankzij hun referenties in de transportband te plaatsen. (zie Transportband) De 3 referenties van de mond zijn: de twee vlakken van de schetsen en de derde referentie is de oorsprong die in blauw is.
Transporteurs worden gedefinieerd op basis van een diameter, lengte en hoekpositie. We vinden dan op de foto de 3 referenties van de transportband (zie Referenties positionering van de mond in de transportband).
Het probleem is dat wanneer ik mijn mond inbreng, de hoogte van mijn mond wordt bepaald door het bovenste vlak van de transportband. Laten we ons vooraf voorstellen dat de hoogte van de mond 200 mm was, wat de afstand is tussen de 2 vlakken van de mond. Door deze mond vervolgens in een transportband toe te voegen, als het bovenste vlak 300 mm van het positioneringsvlak verwijderd is, zal de mondhoogte 300 mm zijn in plaats van 200 mm.
(de bovenste vlakken en positioneringsvlakken zijn omgekeerd op de foto)
Ik hoop dat ik een beetje duidelijker ben geweest ^^