Ik ben bezig met het updaten van mijn Solidworks-bibliotheek op de werk-pc.
Ik heb bijna dezelfde bibliotheek op mijn laptop. Afgezien van het feit dat de ontwerpbestanden niet per se hetzelfde zijn opgeruimd.
Dus, probleem, als ik op de ene werkplek een gelaste constructie maak en ik maak een compositie om mee te nemen, dan vindt die op de andere werkplek zijn weg niet terug naar de profielen.
Vraag: Om dit soort problemen te voorkomen, denkt u dat het zou werken om al mijn bibliotheek in de root van mijn schijf (C:) op de 2 computers te plaatsen?
Terwijl ik met je praat, staat de werkbibliotheek op de server in een map. Als ik alles bij de wortel zet, verlies ik dan al mijn gelaste constructies?
Het moet het kunnen, maar ik ben bang dat de eerste keer dat je ze opent, dat je de weg moet invullen.
Wat ik in deze gevallen doe, is dat ik een van de stukken van de bibliotheek open voordat ik de assemblage open. Als SW het onderdeel ziet, zal het automatisch zoeken naar ontbrekende delen in dit pad.
De sleutel is om het voor elke montage minstens één keer te doen.
Waarom slaat u de bibliotheken met dezelfde adressen niet op de laptop op als de werk-pc, en zorgt u ervoor dat u het juiste adres geeft in de opties, de ruimte van de bestanden. Zo is het altijd hetzelfde adres, of het nu laptop of werk is.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij: toen mijn infodienst besloot om de server fysiek te veranderen (voor een grotere, zo coole), ging het toegangspad voor de mechanisch gelaste verloren.
Aan de andere kant heb ik er absoluut geen probleem mee in mijn ontwerpen. Hiermee bedoel ik dat het stuk altijd de schets in het geheugen heeft en dus kan blijven bestaan. Het is een beetje problematischer als ik secties wil wijzigen, maar in dit geval zal ik terugwijzen ... Vooral omdat je dezelfde bibliotheek hebt, dus het zou geen probleem moeten zijn om eraan vast te houden.
Hoe dan ook, anders zou ik, om je vraag te beantwoorden, zoveel mogelijk vermijden om alles fysiek op de pc te zetten (hallo het gedoe in geval van een crash)
MAAR, misschien heb ik een oplossing voor je. Waarom werk je niet met een externe harde schijf op je laptop die je naar je server zou vernoemen?
Na in een klein ontwerpbureau te hebben gewerkt dat onderaannemer was voor een grote groep, is dit wat we hebben gedaan. de DD had dezelfde structuur en paden als de server van de client. Dus toen hij weer op school kwam, ging alles heel goed (althans voor het vinden van onderdelen. Voor studies was het iets anders ^^)
Edit: Of, zoals @Obiwan voorstelt , moet u uw schijf delen op de laptop door een van de twee te hernoemen als uw server en de andere als de werk-pc
@Coincoin, dacht ik gisteren in bed. ^^En ik kwam tot dezelfde conclusie als jij.
Maak een partitie op mijn schijf om te doen zoals de server, of hernoem mijn schijf, of nog beter, een externe of interne harde schijf die ik speciaal voor mijn bibliotheken toevoeg.
@Bart, ik hoop dat de persoon naast je in bed niet jaloers is op Solidworks:D
Maar ja, het lijkt mij de eenvoudigste. Aan de andere kant heb je een klein risico dat je alles een eerste keer opnieuw moet aanwijzen, omdat je root zijn naam zal veranderen. Maar daarna ben je stil!
Dupliceer je regelmatig de slabbetjes van de server naar je schijf en vice versa?
Omdat het risico van de externe schijf is dat deze kan crashen. Ik had het probleem een paar jaar geleden met een ssd (dus geen geluid dat wijst op een naderend einde van de levensduur). Welnu, met een back-up is het prima, behalve als je het vergeet.